ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

רעידת אדמה קשה באיטליה היכתה גם ברומא

בשעה זו לא ידוע על מבנים שנפגעו ברעידת האדמה הבוקר; כוחות ההצלה עדיין בדרכם לעיירות שנפגעו מהזעזוע הקשה

רעידת אדמה איטליה
רעידת אדמה איטליה

רעידת אדמה בעוצמה של 6.6 בסולם ריכטר הורגשה הבוקר (א') בשעה 07:40 (שעון מקומי) בעיר פיאנו במרכז איטליה, כך הודיע המכון הגיאולגי האמריקני. הרעש הורגש גם ברומא הבירה.

בינתיים ידוע על נזק כבד למבנים באזורים שהוכו ברעש, אך ככל הנראה מדובר במקומות הנטושים שנפגעו ברעידת האדמה העוצמתית בסוף אוגוסט. טרם דווח על נפגעים. הרשות להגנה אזרחית של איטליה מסרה כי בניינים קרסו באזורים רבים בעקבות הרעש העז, וכן כנסיות עתיקות בכמה ערים.

מאורו פלקוצ'י, ראש העיירה קסטלסנטנגלו סול נרה הסמוכה למוקד הרעש, אמר כי "אני בפאנו, העיירה שבה אני גר, אבל נמסר לי על הקריסה. זה אסון. האדמה נפתחה, יש עשן בכל מקום". לדבריו, הוא ינסה להגיע בחזרה לעיירה, אך ככל הנראה יהיה קשה לעשות זאת משום ש"הכבישים כנראה פעורים".

מוקד הרעש היה במרחק של 117 קילומטרים מהבירה רומא ו-67 קילומטרים מזרחית לעיר פרוג'ה. כמה דקות לאחר הרעש הורגש רעשים נוספים בעוצמה 4.6, 4.1 ו-4.8. תושבים רבים יצאו בריצה מבתיהם בבהלה ותפסו מחסה ברחוב.

ראש העיירה הקטנה סיפר כי ענן אבק גדול היתמר אחרי שכמה חלקים בו קרסו. "זה אסון, אסון!", סיפר ראש העיר מרקו רינאלדי לסוכנות הידיעות האיטלקית ANSA.

ועדת ההיגוי הבינמשדרית להיערכות לרעידות אדמה בישראל הודיעה כי בעקבות רעידת האדמה, פרסמו הרשויות באיטליה אזהרת צונאמי למדינות בחופי הים התיכון. גופי החירום בישראל עוקבים אחרי הדיווחים מאיטליה. יודגש, כי על-פי הערכת גורמי המקצוע ההסתברות להגעת גל צונאמי מוחלש בעוצמה נמוכה לחופי ישראל הינה נמוכה ביותר עד אפסית.
איטליה רעידת אדמה רומא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד