י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא כוכב נולד ולא אייל גולן קורא לך - מירי כהן תשיר מול נשים בלבד

היא גדלה בבית שומר מסורת והצטרפה ללהקות שירה ומשחק • ניסתה להתקבל לתוכניות כמו 'כוכב נולד' ו'אייל גולן קורא לך' ואף עברה מספר אודישנים מכובדים אך מהר מאוד מצאה את עולם התשובה • היום מירי כהן היא אם לתינוקת בת שנה ושרה לנשים בלבד • סיפור חיים מלא השראה

לא כוכב נולד ולא אייל גולן קורא לך - מירי כהן תשיר מול נשים בלבד



אחרי שראתה מקרוב את אולפני תוכניות הריאליטי, 'כוכב נולד' ו'אייל גולן קורא לך', בשלה אצל מירי כהן-עמש, ההחלטה: היא תופיע מול נשים בלבד.

בשיחה עם 'לובי נשי' היא משחזרת את התהליך מיום בו החלה לשיר ועד להתקרבות ליהדות שגרמה לה להבין את התכלית.

היא בת 24, תושבת מבשרת, נשואה לשלומי ואמא לשירה בת השנה.

"נולדתי בירושלים וגדלתי במרכז תל אביב רוב חיי, עד שאבי החליט שהוא רוצה לחזור למבשרת", היא מספרת על עצמה. "הבית היה מסורתי בסיסי – שומרי שבת ולא מעבר. את בעלי כיום, הכרתי בעודו חילוני לגמרי – והיום הוא זה שמחזק אותי", היא מחייכת.

שלומי עמש, העזר כנגדה ומי שמסייע לה בדרכה המוזיקלית, היה חלק מלהקה שבה הכירו. "הוא יותר שיחק ואני יותר שרתי", היא אומרת.

הפעם הראשונה שבה שרה היתה במסיבת הסידור בבית הספר הדתי שבו למדה. "המורה חיפשה ילדה שתשיר ואני מצאתי את עצמי אומרת שאני יכולה לשיר הכי טוב. היו צחקוקים בכיתה, כי מעולם קודם לא פתחתי את הפה, ואפילו אני לא ידעתי מה אני עושה. מאז אותה מסיבה המיקרופון תמיד היה צמוד אליה.

בתור נערה בגילאי 16-18 היא ניסתה להתקבל לתוכניות מוזיקה בטלוויזיה, כמו אייל גולן קורא לך, שם הגיעה עד לשלב הטלוויזיה, וכן בתכונית כוכב נולד עברה מספר אודישנים מכובד. "בגיל 18 הצטרפתי ללהקת נוער בתל אביב, של שיר ומשחק. סטייל הלהקות הצבאיות", היא משחזרת.

במהלך היכרותם בלהקה, שלומי החל ללכת לשיעורי תורה. "בפעם הראשונה שאמא שלו ראתה אותו עם כיפה, היא זרקה לו אותה מהראש – אבל היום אין לתאר את השינוי. הם כל כך התקרבו ומקבלים אותו שזה מדהים", היא אומרת.

בעלה התגייס לצבא ושם התחזק אפילו יותר. היא בחרה במסלול של שירות לאומי – ולאחר שסיימו את שנות השירות, היה ברור להם שיקימו בית של תורה.

שנה קשה: "אבא נפטר ואני ילדתי את שירה"

מאז שנישאו, בחר שלומי לעזוב את כל מה שעסק בו קודם ולהתמקד ברוחניות, יחד עם התמיכה הבלתי נלאית באשתו, שרצתה לממש את האהבה שהתחזקה בה עם השנים – לשיר.

השנה האחרונה היתה קשה מאוד מבחינה רגשית בבית משפחת כהן-עמש. אביה של מירי נפטר, והיא ילדה את בתה, שירה.

"שנת האבל מנעה ממני לעבוד בתחום המוזיקה ולהתחיל להכיר את עצמי לעולם הנשים הדתיות והחרדיות", היא מספרת.

"אני לוקחת איתי את הניסיון שרכשתי עם השנים ויודעת שכל התהליך שעברתי – חישל אותי וסייע להחלטה שלי להיות הרבה יותר שלמה: לשיר מול נשים! לשמח בנות מצווה, כלות במסיבות כלה, הפרשת חלה, הרקדה לנשים דתיות-חרדיות ועוד.

כיום היא עובדת על חומרים מקוריים משלה, בסיוע אנשי מקצוע שהכירה במהלך השנים. היא מחייכת כששואלים אותה איך יכול להיות שמבן אדם כל כך קטן כמוה, "פחות ממטר וחצי", היא צוחקת... יוצא קול כל כך גדול.

"אני פה כדי להשתמש במתנה שהעניק לי הבורא, ולגעת בלבבות של נשים", היא מסכמת.

האזינו לשיר 'אבא מחכה לך'
מירי כהן אבא מחכה לך כוכב נולד זמרת שירת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד