כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ההורים זועמים: "נכבוש כיתה לסמינר גור"

הורי ילדי גן שסולק על ידי השכנים, מתלוננים על אזלת ידה של עיריית בני ברק, והבוקר נערכו הלימודים בלשכתו של ראש העיר

גן הילדים הסגור
גן הילדים הסגור

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, שנחת היום (א') בנתב"ג בדרכו חזרה מאוקראינה לישראל מנסיעתו ה-33 לחו"ל מאז נבחר לתפקידו, הופתע לשמוע כי הבוקר הפכה לשכתו לגן ילדים - בו השתכנו ילדים שבעקבות הוראת העירייה נותרו ללא קורת גג למקום לימודיהם.

במכתב ששיגרה עיריית בני ברק לפני מספר ימים להורי תלמידי גן 'שדרות הנציב' בעיר, נכתב כי "לצערנו קבלנו היום צו מניעה מבית המשפט האוסר על קיום לימודים בגנים, אנו פועלים במהירות כדי שבית המשפט יבטל את צו המניעה ומקווים שאכן כך יהיה, אולם במידה ובית המשפט ישאיר את הצו על כנו - אנו נאלץ שלא לקיים לימודים בגנים בשדרות הנציב החל ממחר יום חמישי כ"ו בתשרי".

עוד הוסיפו בעירייה כי "צוות הגננות יהיה עם ההורים בקשר במידה ויחדשו הלימודים. ללא הודעה מצוות הגננות על המשך הלימודים נא לא לשלוח את הילדות לגן".



הסיפור החל לאחר ששכנים הסמוכים למבנה הגן התלוננו ופנו לבית המשפט - שמצידו פרסם צו מניעה שאוסר על קיום הלימודים במקום. בעקבות כך הודיעו הורי התלמידים, כי החל מהיום הלימודים יתקיימו בלשכת ראש העיר. אמרו ועשו. "לסודנים יש גן – ולי אין", זעקו השלטים בלשכת ראש העיר.

אחד ההורים הזועמים אומר ל"בחדרי חרדים" כי "ניסינו להגיע להבנות מול כל הגורמים בעירייה, וזה פשוט לא עבד, פנינו לסגן ראש העיר רובינשטיין והוא אמר לנו שאין לו דרך לסייע, זייברט הוא השולט כאן, אמר לנו".

בנוסף אומר ההורה ל"בחדרי חרדים" כי "במידה וראש העיר הגוראי לא יביא את הדבר לידי פתרון – נשתלט על כיתה בסמינר גור בעיר ונקיים שם את הלימודים", לדבריו, "לא יתכן ש'דגל התורה' לא עוזרת לנו במאבק, 95% מהורי הילדים בגן הם מצביעים של 'יהדות התורה' ואנחנו כעת מצטערים על כך שהצבענו להם".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "מדובר בשכנים הפועלים, זה כשנה, בכל פעם בטענה אחרת, בועדה המחוזית לתכנון ולבניה ובבימ"ש, להשגת צווים כנגד מיקום הגנים. הם קיבלו צווים פעמים אחדות, ולבסוף הם בוטלו. הפעם הגישו השכנים בקשה לצו מניעה זמני בביהמ"ש המחוזי בתל-אביב על סמך טענה של חוסר רישיון הפעלה לגנים. בעקבות זאת, ניתן צו זמני, שידון בימים אלו".

בתגובת העירייה, ע"י עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של העירייה, הובהר, כי מדובר ב"שטח חום" שמאפשר בניית מבני ציבור. אשר לקבלת הרישיון, בהתאם לנהלי משרד החינוך, ההליכים לקבלת הרישיון נמשכים לאחר אישור בטיחות, גם לאחר הפעלת הגן עצמו. לגנים ישנם אישורי בטיחות, בלא התניות כלשהן, של מהנדס בטיחות, מומחה למוסדות חינוך. במסגרת זו פנה הרב יהונתן ספרא, מנהל אגף החינוך של העירייה למר יצחק זהבי, מנהל האגף לחינוך מוכר שאינו רשמי במשרד החינוך בבקשה להסביר את הנפקת הרישיון לגן, ובכך לפתור את הבעיה.
חנוך זייברט גן ילדים לשכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד