י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מסמך פנימי חושף: משרד החינוך בודק 'מיהו חרדי' ו'מיהי חרדית'

חשיפת "בחדרי חרדים" • משרד החינוך הפיץ בימים האחרונים מזכר פנימי לעובדיו כדי "למפות" ולהבין "מיהו חרדי", "מיהי חרדית" וכמה עובדים חרדים כבר יש במשרד • ומהם הקריטריונים לגבר החרדי ולאישה החרדית? • בפנים: כל הפרטים

שר החינוך נפתלי בנט (יונתן זינדל, פלאש 90)
שר החינוך נפתלי בנט (יונתן זינדל, פלאש 90)

חשיפה: משרד החינוך פועל בימים האחרונים "למפות" את החרדים העובדים בין שורותיו, במטרה לבדוק האם מבחינה חוקית עבר המשרד את המכסה המחייבת אותו ל"התנהגות הולמת" לחרדים, כפי שהוא מחויב על ידי נציבות שירות המדינה.

"בחדרי חרדים" חושף הערב (ראשון) מסמך פנימי ורשמי של המשרד הממשלתי ששוגר לכלל העובדים – חרדים, חילונים וערבים כאחד, במטרה למפות ולענות על שאלת השאלות - "מיהו חרדי" - וכמה מהעובדים במשרד משויכים למגזר החרדי.

"מאחר ואין בידי המשרד ונציבות שרות המדינה נתונים בדבר העסקת עובדים חרדים ועובדים עם מוגבלות במשרדנו אנו פונים אליכם לבחון האם אתם עומדים בקריטריונים של אחת מאוכלוסיות אלו", נימקה מלכה אסולין, סמנכ"לית בכירה ניהול ההון האנושי, במסמך.

קודם לכן נכתב כי "בהמשך למדיניות ולעשייה למען ייצוג הולם וגיוון תעסוקתי בשירות המדינה בכוונת נציבות שירות המדינה להבטיח פעילות לקידום אוכלוסיות אלו לאורך השנה הקרובה, בכלל זה מתוכננות פעילויות לאיתור עתודה ניהולית, הכשרות מערכתיות במדרשה הלאומית ועוד".

מעבר לכך, וכפי שחשף "בחדרי חרדים" לפני כשלושה חודשים, במסמך מפורטים הפרמטרים המגדירים באופן מפורט - את אחת השאלות הבוערות ביותר בדיון הציבורי – פוליטי סביב נושאי דת ומדינה – "מיהו חרדי".








על פי הפרמטרים של נציבות המדינה, במשרד החינוך הפיצו נספח מיוחד עליו העובדים החרדים צריכים לחתום, בכפוף לשיקול דעתם ורצונם, ולענות האם הם עומדים בפרמטרים הבאים:

אישה חרדית: עובדת העונה על אחד מתנאים הבאים לפחות:

• מקומות הלימוד של ילדיה עד גיל 18 הם מוסדות לימוד חרדיים, מוכרים שאינם רשמיים או מסוג פטור, שרישיונותיהם מוסדרים על ידי האגף לחינוך מוכר שאינו רשמי במשרד החינוך.

• בעלה למד בישיבה קטנה.

• למדה בסמינר חרדי.

גבר חרדי: עובד העונה על אחד מהתנאים הבאים לפחות:

• מקומות הלימוד של ילדיו עד גיל 18 הם מוסדות לימוד חרדיים, מוכרים שאינם רשמיים או מסוג "פטור", שרישיונותיהם מוסדרים על ידי האגף לחינוך מוכר שאינו רשמי במשרד החינוך.

• למד בישיבה קטנה.

• התנדב לשירות אזרחי המופעל מכוח סעיף 6 לחוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות שתורתם אומנותם, תשס"ב 2002.

• היה זכאי בחמש השנים האחרונות, למשך שנה מלאה אחת לפחות, ל"מלגת לימודים ועידוד השתלבות אברכי כוללים בתעסוקה" (אשר בעבר נקראה הבטחת הכנסה לאברכים), מכוח מבחני תמיכה שפרסם משרד החינוך מעת לעת.

בנוסף, במשרד "ממפים" גם את עובדים בעלי מוגבלות וגם הם נדרשים לענות על נספח בנוגע אליהם, כפוף לשיקול דעתם ורצונם.

לדברי גורם במשרד החינוך, מנהלי המשרד מנסים לבדוק האם כבר עברו את המכסה המחייבת ובכך לא יצטרכו להמשיך ולהעסיק עובדים חרדים נוספים.
משרד החינוך עובדים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד