כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מרווח נשימה: הצבעה על התאגיד - שבוע הבא

בעקבות היעדרותו של שר האוצר משה כחלון, תעלה הצעת החוק לסגירת התאגיד של ח"כ דוד ביטן רק בישיבת ראשי המפלגות הבאה

ישיבת הממשלה. צילום: אוהד צווינברג, פלאש 90
ישיבת הממשלה. צילום: אוהד צווינברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הקואליציה דוד ביטן יכולים להיות רגועים, יש להם עוד שבוע ימים לשכנע את אחרון המתנגדים הקואליציוניים לתמוך בהצעת החוק של ביטן - לביטול תאגיד השידור הציבורי.

קודם לכן היום, הודיע נתניהו כי הוא דוחה לשבוע הבא את הדיון וההצבעה בנושא שתוכנן לעלות בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, זאת בעקבות החרמת הישיבה על ידי שר האוצר משה כחלון.

למרות ששר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר בשבוע שעבר כי מפלגתו תתמוך בהצעתו של ביטן, הבוקר אמר ליצמן כי "אנחנו צריכים לראות מה מחייב אותנו ההסכם הקואליציוני. נקשיב לעלויות - נשווה זה מול זה ונחליט".

כזכור, ח"כ אורי מקלב אמר ל"בחדרי חרדים" כי "אין לנו שום עניין להתערב בנושא התאגיד, מבחינתו איבדנו ממזמן אמון ברשות השידור ובכל כלי התקשורת הכלליים, ולכן מבחינתו ההבדל בין התאגיד לרשות השידור הוא כמו הבדל בין נבלה לטריפה".

אמש סערו הרוחות לאחר שח"כ יגאל גואטה תקף את ביטן בעקבות טענתו כי שר הפנים אריה דרעי שינה את דעתו לגבי תאגיד השידור הציבור בגלל ש"קנו" אותו עם הבטחה שהוא "יקבל" תחנת רדיו חרדית, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. "עכשיו הם הבטיחו לדרעי, כנראה, רדיו חרדי בגלל המאבק, בוודאי, הוא שינה עמדה פתאום מנגד לבעד", אמר ביטן בערוץ 2.

כאמור, ח"כ יגאל גואטה זעם על דבריו והשיב לו בטוויטר: "דוד ביטן, נהפכת לבדיחה, שלא תמצא את עצמך לבד. של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על השר דרעי. הלוואי והיית מתנהג בממלכתיות ובאחריות ציבורית כמוהו".

בעמוד הפייסבוק שלו הרחיב גואטה את תגובתו נגד גואטה: "לפי כל אנשי המקצוע הנתונים שלך שגויים ומופרכים לחלוטין. שנית, אתה סותר את עצמך כשאתה אומר מצד אחד שהתאגיד שמלאני, ומצד שני מאשים אותם שהם משרתים את בנט. ולגבי יו"ר ש"ס אריה דרעי, זאת לא רק זכותו - אלא חובתו לדאוג שיהיה ייצוג הולם בתאגיד ציבורי, לכל הציבור. וכן, גם למזרחים וגם לחרדים. ועל זה מגיע לו יישר כח".

ביטן עצמו התנצל, והבהיר כי לא התכוון להאשים את דרעי אלא את 'התאגיד' שפועל על פי אינטרסים.
תאגיד הצבעה ראשי מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד