כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שופטת הכריחה ר"מ בישיבה להתנצל בעיתון

בית משפט השלום בבאר שבע קבע כי ר"מ בישיבת הנגב, הרב יצחק בלחדב, יפרסם מכתב התנצלות בעיתון בפני חבר הנהלת הישיבה, הרב אהרן אנקונינה, לאחר שאמר בישיבה סגורה כי ראש הישיבה, הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל, פיטר אותו מתפקידו • כל הפרטים

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

בית משפט השלום בבאר שבע קבע הבוקר (ראשון) כי ר"מ בישיבת הנגב, הרב יצחק בלחדב, יפרסם מכתב התנצלות בעיתון בפני חבר הנהלת הישיבה, הרב אהרן אנקונינה, לאחר שאמר בישיבה סגורה כי ראש הישיבה, הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל, פיטר אותו מתפקידו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בסכסוך שנמשך שנים ארוכות, עוד מימיו של ראש הישיבה הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל, שרכש קרקע והוריש אותה לעמותת ישיבת הנגב. אולם שם התגלע סכסוך בין חברי ההנהלה, מה לעשות עם הקרקע ומה מחירה.

מאז נפטר ראש הישיבה זצ"ל נמכרה חלקת הקרקע המדוברת. לטענת חבר ההנהלה, הרב אהרן אנקונינה, הקרקע נמכרה במחיר של חיסול וללא מכרז או לכל המרבה במחיר.

לאחר תהליך משפטי ארוך בבתי המשפט, הוחלט בבוררות שהדירות כבר נבנו ואין מה לעשות בעניין. אולם הרב אהרן אנקונינה הגיש תביעת דיבה נגד הרב יצחק בלחדב, ר"מ בישיבה, זאת לאחר שבישיבת עמותה אמר שראש הישיבה פיטר את הרב אנקונינה מתפקידו.

בסופו של דיון הוחלט על ידי שני הצדדים כי התביעה תידחה ללא הוצאות משפט, בכפוף לכך שהנתבע, הרב בלחדב, יפרסם בשני עיתונים, וכן יתלה על 10 לוחות מודעות, התנצלות תוך חודש, בנוסח שלהלן:

"אני הרב יצחק בלחדב מבקש להביע התנצלותי על הדברים שנאמרו על ידי כלפי הרב אהרון אנקונינה, בישיבת ועד עמותת ישיבת הנגב. אני מתנצל שפגעתי בכבודו של הרב אהרון אנקונינה ואין ולא הייתה לי כוונה לעשות כן. אני חוזר בי מכך שאמרתי בישיבה שכבוד הרב מרן הרב יששכר מאיר זצק"ל, פיטר את מר אהרון אנקונינה".

מנהל ישיבת הנגב, הרב אהרן כהן, סירב להגיב לדברים ואמר כי הדבר גרם לחילול השם.

עו"ד ישראל אנקונינה, פרקליטו של הרב אהרן אנקונינה הגיב ל'בחדרי חרדים' ואמר כי התביעה הוגשה "בתגובה למסע הכפשה אישי שעובר מרשי מצד חלק מחברי העמותה". לדבריו, "תחילתה של רדיפה זאת קשורה עם עסקת מכירת מגרש אשר היה בבעלות "ישיבת הנגב – חנוך לנוער". עם פטירת מרן ראש הישיבה צורפו לעמותה לחברים אשר מעולם לא היו קשורים לעמותה".

"עם צירופם של החברים החדשים הועלתה הצעה למכירת המגרש האמור, וזאת ע"מ להציל את קופת המזומנים של העמותה לרבות תשלום משכורות ותשלומים שוטפים לספקים. במסגרת התמחרות על המגרש הציג מרשי לחברי העמותה הצעה לרכישה אשר ניתנה ע"י חברת י.ח דמרי, בה הוצעה על המגרש תמורה ע"ס כ-14,000,000 ₪ למרבה הפלא הצעה זאת נתקלה בסירוב עיקש של הנתבע וחברים נוספים בעמותה על אף היותה ההצעה הגבוהה.

"חברי העמותה בתמיכת הנתבע הרב בלחדב הציעו הצעה אשר ניתנה ע"י הקבלן א.ד זגורי אשר עמדה בתחילתה ע"ס 3,000,000 ₪. כידוע קבלן זה תבע את הרב מרן ראש הישיבה הרה"ג יששכר מאיר בחייו ע"מ לקבל לידיו את הפרויקט לאחר שהובטח לו ע"י חברי עמותה, מרן ראש הישיבה התנגד בתוקף ואף נוהל הליך אשר בסופו נמחקה התביעה. מרשי מר אהרון אנקונינה אשר עמד לימין מרן ראש הישיבה בחייו, עשה וימשיך לעשות כל אשר לאל ידו ע"מ לשמור על נכסי הישיבה לטובת עמלי התורה ויושבי בית המדרש".
הרב יצחק בלחדב הרב אהרן אנקונינה תביעת דיבה התנצלות ישיבת הנגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד