י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הצעה: לבטל את קנסות הרכבת הקלה

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הגיש הצעת חוק לביטול קנסות הרכבת הקלה, זאת מאחר וחברת "סיטיפס" לא מכירה בתשלום ב"ערך נקוב" - 90 הדקות למעבר חופשי

אילוסטרציה (Abir Sultan/Flash 90)
אילוסטרציה (Abir Sultan/Flash 90)

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הגיש הצעת חוק לביטול קנסות הרכבת הקלה, זאת מאחר וחברת "סיטיפס" לא מכירה בתשלום ב"ערך נקוב" - 90 הדקות למעבר חופשי.

"זה קרוב לחצי שנה שבכל הארץ, נושאי כרטיס ה"רב קו" זכאים למלא כרטיסי ערך צבור" אמר אייכלר. "ברגע ששילם הנוסע על נסיעה בערך צבור יש לו 90 דקות להשתמש בכל הקווים בתחבורה הציבורית בעיר. כל מפעילי התחבורה הציבורית בארץ כבר התקינו מכונות הערוכות לתיקוף בשיטת ה"ערך הצבור", מלבד הרכבת הקלה בירושלים. "סיטיפס" לא התקינה מכשור מתאים ואינה מכירה בתשלום באמצעי תחבורה אחר".

לדבריו, "בכך נפגעים מאות אלפי נוסעי הרכבת הקלה, ששילמו באוטובוס על כרטיס נסיעה בכל הקווים. אנשים שאינם מודעים לעיוות, מקבלים קנסות על לא עוול בכפם. זאת מלבד האיסור לתקף עבור שתי נסיעות לשני אנשים באותו כרטיס "רב קו", הנהוג בכל כלי התחבורה, מלבד הרכבת הקלה. לכן אין מנוס מלהגן על ציבור משלמי הכרטיס, על ידי ביטול החיוב המוגדל של הרכבת הקלה".

לדברי אייכלר, במשך חודשים רבים מגיעות תלונות אזרחים נפגעים אל הוועדה לפניות הציבור. הרכבת הקלה היתה אמורה להתקין מכונות מתאימות ככל מפעילי התחבורה הציבורית, אבל זה לא קורה. בינתיים אנשים מקבלים קנסות.

לפי הצעת החוק, "לא ייחשב נוסע, כמי שלא שילם עבור הנסיעה ברכבת הקלה, אם נסיעה זו בוצעה, בטרם חלפו 90 דקות מעת שתיקף את כרטיס הרב קו שברשותו, באמצעי תחבורה ציבורית אחר בירושלים". החוק יחול עד שמפעיל הרכבת יצטרף להסדר הערך הצבור בכרטיסי הרב קו בפועל.

בנוסף, "נוסעי הרכבת הקלה נגדם דיווחה חברת סיטיפס כמי שנסעו ללא תשלום, יקבלו הודעה על ביטול דרישת התשלום המוגדל".

"יבוטל האיסור לשלם עבור יותר מנוסע אחד באמצעות כרטיס רב קו אחד, בתנאי שכלל הנוסעים בתשלום זה יתאימו לתנאים המוצעים לבעלים המקורי של הכרטיס" נכתב בהצעה.

יצויין, כי מדובר בהצעת חוק שעדיין לא אושרה בכנסת. אייכלר הביע תקווה שהרכבת הקלה תפסיק לקנוס אנשים זכאים וכי תתקין במהרה את המכונות המתאימות, לפני שהחוק יעבור בכל הקריאות. אחרת הקואליציה תידרש להעביר את הצעת החוק באופן מיידי.

מסיטיפס הרכבת הקלה נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "מכונות הכרטוס הנוכחיות ברכבת הקלה שאופיינו ואושרו על ידי המדינה, לא תוכננו בזמנו כדי להפעיל את הסדר הערך הצבור. התרענו פעם אחר פעם על הצורך בקידום פרויקט הערך הצבור ברכבת הקלה ושדרוג מערך הכרטוס. ערכנו בנושא סדרת ישיבות עם משרד התחבורה, אשר עסקו בעיקרן בצורך להתאים את מכונות הכרטוס ברכבת הקלה בירושלים להסדרים אותם קידם משרד התחבורה.

עוד נמסר כי "בעקבות ישיבות אלה סוכם כי הסדר הערך הצבור ייכנס לשימוש ברכבת הקלה בתחילת 2017, קרי בעוד כחודשיים, זאת כחלק מפרויקט שדרוג מערך הכרטוס כולו. כחלק משדרוג זה, אף יוכלו הנוסעים בנסיעת מעבר שהחלה באוטובוס לבצע תיקוף בעבור מספר נוסעים בכרטיס רב קו אחד. עד לכניסת הסדר הערך הצבור לשימוש ברכבת הקלה, כל אמצעי הכרטוס והסדרי הנסיעה הקיימים היום ממשיכים לפעול כרגיל, ויש לרכוש כחוק כרטיס נסיעה או לטעון את הרב קו במכונות הכרטוס הפרוסות בתחנות הרכבת הקלה".
הרכבת הקלה סיטיפס ישראל אייכלר קנסות תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד