י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תיעוד מפחיד: באמצע הצומת, שני ילדים על אופניים חשמליים

בנס זה לא הסתיים באסון: שני ילדים חרדים תועדו כשהם רוכבים על האופניים החשמליים שברשותם בצומת הסואן שבכניסה לירושלים, תוך שהם מסכנים את חייהם • תיעוד מחריד

הילדים על האופניים המסוכנים. צילום מסך
הילדים על האופניים המסוכנים. צילום מסך

תיעוד מחריד ומדאיג: שני ילדים, שאחד מהם פחות מ-10 נצפו אתמול עומדים בצומת הכניסה לירושלים כשהם רכובים על אופניים חשמליים, בצורה מסוכנת וללא שום אמצעי מיגון.

הילדים תועדו על ידי עובר אורח כשהוא עומדים בצומת שדרות ויצמן לפני היציאה מירושלים, כשהקטן מהם רכוב על אופניים חשמליים הנראים גדולים על מידותיו, יחד עם ילד מעט גדול יותר - שניהם ללא קסדות ואמצעי בטיחות, על כביש סואן ומסוכן. מה שרק בנס זה לא הסתיים באסון.


צילום: דוד קגנוף

גם אם מדובר היה באופניים רגילים היה מדובר בסכנה, אך קל וחומר באופניים חשמליים בהם קיים סיכון רב יותר. לא דווח על תאונה, ברוך השם, אך כפי שניתן לראות בסרטון שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כי לא רק שנסעו על נתיב מהיר יחסית, אלא גם עמדו כמעט במרכז הצומת שהסיכוי לפגיעה בו רב יותר.

מתחילת 2016 נהרגו תשעה רוכבי אופניים חשמליים, בשנת 2015 נהרגו ארבעה ובשנת 2014 נהרגו שניים. על פי נתוני מכון גרטנר בין השנים 2008-2013 אושפזו בבתי החולים 127 בני אדם, כתוצאה מתאונה בה היו מעורבים אופניים חשמליים. ב-91% מהתאונות, הנפגעים היו הרוכבים עצמם.

בחודש ספטמבר 2014 נכנסו לתוקפן תקנות המסדירות את השימוש באופניים חשמליים. על פי תקנות אלה, לילדים מתחת לגיל 14 אסור לרכוב על אופניים חשמליות ובין הגילאים 14-16 הרכיבה מותרת על שבילי אופניים בלבד. כמו כן, מהירות נסיעתם לא תעלה על 25 קמ"ש. בנוסף, יותקנו אביזרי בטיחות הכוללים צופר או פעמון, פנס קדמי ופנס אחורי, מחזיר אור מאחור ומחזירי אור על דוושת האופניים.

לצורך צמצום ומניעת תאונות הדרכים הוחלט בהחלטת ממשלה על חיקוק חוקים כנגד רוכבי אופניים חשמליים ומתן קנסות אשר נעים בין 250 שקל ל־1,000 שקלים, בין היתר בגין רכיבה באור אדום, רכיבה נגד כיוון התנועה, רכיבה תוך סיכון/הפרעה להולכי רגל, שימוש בטלפון נייד בזמן רכיבה. במאי 2016 נכנסו לתוקפן תקנות חדשות המגבילות את גיל הרכיבה על אופניים חשמליים ל-16 שנים לפחות, במקום 14.

חלה חובת חבישת קסדה בדרך שאינה עירונית, ומתחת לגיל 18 החובה היא גם בנסיעה בתוך העיר וכן ברכיבה ספורטיבית ותחרותית. כמו כן יש לקנות אופניים חשמליים המופעלים בדיווש, אשר המנוע שלהם מפסיק לפעול כשמהירותם מגיעה ל- 25 קמ"ש. לצד היתרונות באופניים חשמליים, הנושא הפך למטרד וסכנה של ממש כלפי עוברי אורח, ובכללם ילדים קטנים שנפגעים כתוצאה מרכיבה מסוכנת.
אופניים חשמליים ירשלים צומת תנועה רכבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד