ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המבחן הגדול של זילבר • האם הסטודנטים החרדים יחגגו בעירבוביה גברים ונשים?

האם בעקבות הנחיות המשנה ליועץ המשפטי, האוסרות על קיום אירועים בהפרדה, הסטודנטים החרדים יחגגו באירוע ללא מחיצה בין גברים לנשים? • העירייה: לא תהיה הפרדה; יו"ר אגודת הסטודנטים בקרית אונו: אל דאגה, האירוע יהיה נפרד

מחיצה או עירבוביא? צילום ארכיון: יעקב נחומי, פלאש90
מחיצה או עירבוביא? צילום ארכיון: יעקב נחומי, פלאש90

לאחר ההתערבות בעשרות אירועים דתיים וחרדים ולאחר ביטול אירוע הסליחות שתוכנן להתקיים לפני יום הכיפורים בכיכר רבין, המבחן הגדול של זילבר הגיע: ערב סטנד-אפ לסטודנטים החרדים והדתיים, שיתקיים ביום רביעי ח' בחשוון, 9/11, באולמי ז'ראר בכר בירושלים, בהשתתפות הקומיקאי אורי חיזקיה ולהקת 'אנדרדוס', בתקצוב עיריית ירושלים.

על פי העירייה, האירוע לא יתקיים בהפרדת נשים וגברים, מחמת העובדה שהנחיות זילבר קובעות כי אירוע בהפרדה, גם אם הוא מרצון המשתתפים, אסור לקיימו ולתקצבו. אולם למרות הצהרת העירייה - עקיבא חופי, יו"ר אגודת הסטודנטים החרדים בקרית אונו מבהיר ל"בחדרי חרדים" כי בפועל האירוע כן יתקיים בהפרדה.

אחד ממארגני האירוע אמר הבוקר ל"בחדרי חרדים" כי "אנחנו מנסים להתגבר על בעיית המחיצה, כרגע אנחנו מוכרים את הכרטיסים וחילקנו את זה לפי אזורים, דהיינו על הכרטיס לא יהיה רשום נשים או גברים, אלא פשוט כרטיסי היציע ימכרו רק לנשים".

כאן השאלה הגדולה: האם זילבר תדאג לאכוף את אירוע הסטודנטים החרדים ותחייב אותם שלא לקיים אותו בהפרדה, או שבעקבות גל המחאות כנגדה והבטחת היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט למנוע ממנה את המשך ההתערבות - האירוע יעבור בשלום ללא התערבות המשטרה.

כזכור, הסערה האחרונה סביב התערבותה של זילבר התפוצצה לאחר אירוע 'הקפות שניות' של האחים רזאל בירושלים, המשטרה דרשה שלא לקיים את האירוע בעקבות העובדה שיש בו הפרדה ומחיצות. לבסוף המשטרה "התקפלה" והאשימה את המהנדס במקום ואת "הליקויים הבטיחותיים".

בעקבות כך, חשף "בחדרי חרדים" כי זילבר היא זו שעומדת מאחורי עשרות הנחיות בפרט בעיר ירושלים - שלא לקיים אירועי תרבות למגזר החרדי והדתי רק בשל העובדה שלטענתה, על ידי ההפרדה בין המינים ישנה פגיעה בציבור הנשים.

זילבר עצמה הכחישה כי היה לה קשר להתערבות המשטרה באירוע ה'הקפות שניות' בירושלים, אולם בכירים בעירייה אמרו ל"בחדרי חרדים" כי המשטרה פעלה על פי הנחיותיה שלאחרונה עברו כל גבול. על האירוע הקרב ובא אומרים בכירים בעיריית ירושלים בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי מבחינת העיריה והחוק אסור לתקצב אירוע נפרד, אולם מנגד "העיריה לא מעכבת את המשתתפים לקיים החלטות בעצמם".

כזכור, בשנה האחרונה עלה לכותרות האירוע הראשון שיועד לסטודנטים החרדים בבריכת הסולטן. כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים" היועץ המשפטי של עיריית ירושלים הורה שלא לקיים את האירוע מכיוון שהוא נפרד עם מחיצה, היועץ האשים בזה את המשנה ליועץ המשפטי זילבר והנחיותיה האוסרות קיום אירוע ציבורי ממומן אם הוא בהפרדה.

לבסוף עיריית ירושלים הצליחה "לעקוף" את הנחיות זילבר והאירוע יתקיים בהפרדה - אולם ללא שנכתב על כך במודעה ותוך התעלמות לכאורה של העירייה מהעובדה שהסטודנטים החרדים הציבו הפרדה מיוזמתם. כעת, המבחן הגדול: האם זילבר תתעלם מהאירוע הנפרד או שמא היא תתערב וגל המחאה כנגדה רק ילך ויחריף? 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.

המודעה המזמינה את הסטונדטים לאירוע המדובר


הפרדה מחיצה גברים ונשים דינה זילבר דת ומדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד