ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

שיעשן ג'וינט בישיבה ולא ילמד מקצוע

שלחתם את הבן שלכם לישיבה לנוער נושר, בשביל מה? כדי שיחטא בקבוצה ולא לבד? לא עדיף להעניק לו תועלת ומקצוע לחיים?

אילוסטרציה: מנדי הכטמן, פלאש90
אילוסטרציה: מנדי הכטמן, פלאש90

לאחרונה נפתחו עוד כמה מסגרות לנוער נושר, וההורים ששולחים את ילדיהם לשם משקרים לעצמם שהכל בסדר, אבל כולם יודעים שהנוער הזה חוטא בקבוצות במקום בבודדים.

מספרים לי נערים שפעם הם היו חוטאים לבד, והם היו צריכים להתאמץ כדי לחטוא, היום הם ביחד עם חברים אז יותר קל ומענין. ההורים שלהם לא מבינים שאם הילד שלהם לא רוצה ללמוד גמרא, לא יעזור אם תכניס אותו לישיבה שכאילו מתאימה לו.

למה הורים מתעקשים לשלוח ילד לישיבה כשהילד לא רוצה? על מי הם עובדים? סיפרו לי נערים שההורים שלהם הבטיחו להם שלל מתנות - העיקר שיהיו בישיבה, הם הלכו לישיבה ונהנים שם מכל רגע, כי לא משעמם להם שם לרגע.

למה אנשים לא מבינים שילד שלא רוצה ללמוד גמרא, לא יעזור אם תבטיח לו גשר ישיר מתל אביב לברוקלין, הוא רוצה להתהולל ולהנות, אז במקום לשלוח אותו ללמוד מקצוע לחיים שהוא רוצה, כן גם בגיל 16, ההורים מעדיפים שיהיה חילוני עם חולצה לבנה בישיבה לנושרים.

כל נער שנשלח לישיבה לנוער נושר ולא מתאים לשם, רק לומד יותר איך לחטוא, בדיוק כמו פושע צעיר שנכנס לכלא ויוצא עם תואר BA בפשיעה אורגנית.

ואז הנער מגיע לגיל צבא, ועסקנים מושחתים מסדרים לו פטור מהצבא בטענה שבצבא הוא יהפוך לחילוני, אפילו שכולם יודעים שהוא חילוני כבר מזמן, ואז עם הפטור הזה הוא הופך לחילוני בסטייל כי הצבא לא רודף אחריו.

כמה מקרים שעסקנים שכנעו הורים של נערים נושרים להוציא להם פטור מהצבא, איך שהם קיבלו את הפטור, הם השוויצו בפייסבוק שהם גזרו את הפיאות. אני מכיר באופן אישי לפחות 30 נערים שהיו לפני גיוס, הם העלו תמונות שהם בבקו"ם בבדיקות רפואיות, ואחרי כמה שבועות העלו תמונות שהם חילונים וסיפרו שקיבלו פטור.

נושא הצבא הוא נושא מורכב מאד, שכל אחד יעשה כדעת רבותיו, אבל הענין הוא שאלו שמחליטים על נשמות הנערים לא שואלים רבנים, עובדה. הילד הופך לחילוני גמור.

לפני סוכות חזרו לארץ כמה נערים שההורים שלהם שלחו אותם לישיבות בחו"ל, כי רצו להרחיק את הבעיה שלהם כמה שיותר רחוק, והתמונות שהגיעו משם יותר גרועות מפרשת פנחס, אבל את אף אחד זה לא מענין, כי ההורים שלהם לא רצו ש"חלילה" ילמדו מקצוע, הם רצו אותם רחוק חוטאים ופוגמים, אבל רחוק.

שוחחתי עם נערים במהלך חג סוכות, הם סיפרו לי שהם מעשנים בשבת בישיבה, והם רואים סרטים בפלאפון בשבת בישיבה, (כן מה אתם קופצים). הם סיפרו לי שהם עושים חיים. וחלקם מעשנים ג'וינטים עם "הרב". שאלתי אותם אם ההורים יודעים, הם ענו לי "מי בכלל מדבר איתם על זה?"

למה הציבור החרדי לא מבין שלא כולם רוצים או מסוגלים ללמוד בישיבה?

אז תשלחו את הילד ללמוד משהו לחיים? לא. אנחנו נשלח את הילד לישיבה בכאילו, אנחנו יודעים שהוא חוטא שם (או שלא רוצים לדעת). לכולם נספר שהילד בישיבה.

ובסוף נתפלא איך 40 שנה אנחנו נשארים עם 6 מנדטים...
ישיבה נוער נושר מקצוע צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד