כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חבר 'מועצת החכמים' הוקלט: "אין מועצת. אני משקר את עצמי"

רעידת אדמה תורנית בש"ס: חבר מועצת חכמי התורה הוקלט במתקפה חריפה על הדרג הפוליטי של התנועה ועל חוסר כוחה של מועצת החכמים לנווט ולהכריע • "מועצת חכמי ש"ס לא התכנסה. כלום. אז למה אני צריך להגיד שאני חבר מועצת?"

הרב מאיה. צילום: יעקב כהן
הרב מאיה. צילום: יעקב כהן

דרמה פנימית במועצת חכמי התורה של ש"ס: כתב וואלה! NEWS יקי אדמקר חושף הקלטות בהן נשמע הרב משה מאיה, חבר מועצת החכמים, מתבטא בחריפות נגד ה'מועצת' וטוען "אין מועצת. המועצת לא מתכנסת ולא כלום. עושים מה שרוצים".

דבריו של הרב מאיה נאמרו בתגובה לבקשת גורמים מסוימים כי יצטרף ליוזמה חדשה, הרב נימק את סירובו כי "אני לא רוצה להיות במרכז העניינים. אמרתי להם: 'אני חייל טוב אבל לא מפקד'. אין מועצת. אני משקר את עצמי כשאני חותם בתור מועצת". בהמשך הדברים, רמז הרב מאיה לכך שהפוליטיקאים בש"ס אינם מתייעצים עם הרבנים בנושאים משמעותיים ומקבלים החלטות בעצמם.

"יש בעיה של עבודות בשבת. מותר להישאר בממשלה כשהממשלה מחללת שבת? מועצת גדולי התורה של דגל (סיעת דגל התורה) לא התכנסה, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לא התכנסה, מועצת חכמי ש"ס לא התכנסה. כלום. אז למה אני צריך להגיד שאני חבר מועצת?" אמר הרב מאיה בהקלטה והוסיף כי השתתפותו בהתכנסויות ה'מועצה' גם בחייו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל הייתה "כדי לא לפגוע ברב עובדיה".



עם זאת, בשיחה עם וואלה! NEWS הסביר הרב מאיה כי מעולם לא דיבר נגד ש"ס או מועצת חכמי התורה והפרשנות שניתנת לדברים אינה נכונה. לדבריו, "בתקופת הרב עובדיה, כל הדברים היו מגיעים אליו לשולחן כל בוקר והמועצת הייתה מתכנסת פעם בשנתיים או שלוש כדי לאשר את רשימת חברי הכנסת. לא מעבר לזה. כמעט ולא היו התכנסויות".

היום, כך לטענתו, "המצב נותר אותו דבר. רק במשבצת של הרב עובדיה נמצאים חכם שלום (כהן) וחכם שמעון (בעדני). אני ממשיך להיות חייל טוב של ש"ס, יעלה על הדעת שאני אדבר מילה נגד המועצת?" הרב ציין עוד כי אי השתתפותו באירועים של ש"ס אינה חדשה. "פעם כן הייתי מגיע? מה שהיה בתקופת הרב עובדיה ממשיך עכשיו. שום דבר לא השתנה. אני מרגיש שאני לא ראוי לכהן כחבר מועצת, אלה הדברים". עם זאת, בשיחה לא הסתיר הרב מאיה את הביקורת שיש לו על הח"כים בכל הנוגע להתנהלות סביב משבר עבודות הרכבת בשבת. "דעתי היא שאסור לשבת בממשלה. צריך לעזוב אותה ולתמוך בה מבחוץ. ראיתי שדעתי במיעוט אז שתקתי".
הרב מאיה שס מועצת החכמים רבנים אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד