י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מסערת 'מתחם התחנה' לכנסת • פרופיל

המטאור החדש בש"ס צמח כפעיל שכונתי, תיזז את נווה יעקב, ניהל את מטה שר הדתות וכיכב בסערת חילולי השבת בירושלים • פרופיל מיוחד לח"כ מיכאל מלכיאלי

מלכיאלי. צילום: יעקב כהן פלאש90
מלכיאלי. צילום: יעקב כהן פלאש90

התפטרותו של אריה דרעי מהכנסת, הכניסה במקומו את חבר המועצה הנחבא אל הכלים בש"ס מיכאל מלכיאלי - שהתפרסם בגלל היעדרותו מדיון בוועדה לתכנון ובניה בעיריית ירושלים, שעסקה בהכשרת פעילות מתחם התחנה בירושלים, ובעקיפין אישרה את המשך חילולי השבת במקום, היעדרות שגבתה ממנו מחיר יקר מאוד.

הסערה תפסה בזמנו את הכותרות הראשיות בתקשורת החרדית, ומלכיאלי גם ננזף על ידי נשיא ה'מועצת', חכם שלום כהן, על הנזק שנגרם בעקיפין לחזית החרדית והדתית בנושא השבת שהתגבשה בעירייה. בתקשורת נטען אז כי מדובר היה בהוראה שקיבל מאחיו של דרעי, במסגרת דיל נדל"ני שנרקח מאחורי הקלעים.

חודש לאחר מכן, נשיא המועצת חכם שלום התרצה והכריע כי מלכיאלי יישאר בתפקידו כחבר מועצה וכחבר הוועדה לתכנון ובניה, מלכיאלי סגר היום את המעגל כשבביתו של נשיא המועצת התכנסו בכירי התנועה ושם אושר מינויו של מלכיאלי כחבר כנסת במקום השר אריה דרעי, שפרש שלא במסגרת החוק הנורבגי.

מי הוא בעצם האיש שש"ס שמה את מבטחה בו? 'בחדרי חרדים' מגיש פרופיל על הצעיר שצמח בשכונות והגיע לתפקיד של ח"כ מן המניין.

מיכאל משה מלכיאלי בן ה–34, אב לארבעה, בילדותו גדל בשכונת שמואל הנביא הירושלמית, בבחרותו למד בישיבת 'מאור התורה' לצעירים בירושלים, ובישיבת חברון בגבעת מרדכי - שם היה לתלמיד מובהק של ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', שעד היום מלכיאלי מרבה לפקוד את מעונו ונמצא עמו בקשר תמידי והדוק. הגר"ד כהן הוא גם זה שהמליץ לדרעי לקחת את מלכיאלי לתפקיד.

כאברך צעיר ופעיל בארגוני קירוב ברחבי הארץ, מלכיאלי היה פעיל שכונתי בשכונת נווה יעקב, בין היתר פעל למינוי הרב זילברמן לרבה של נווה יעקב מזרח, הוא נבחר ליו"ר המנהל הקהילתי בשכונה כשרוב חבריה עוד היו חילונים ופעל רבות למען תושבי השכונה. בבחירות האחרונות לעיריית ירושלים ולאחר המלצות חמות הוא צורף לרשימה במקום החמישי ונבחר כחבר מועצת עיריית ירושלים.

מלכיאלי זכה ל'סטירת חיבה' ממרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שאמר לו: "אתה לא איש ציבור, אלא נבחר ציבור. תעזור בתפקידך לאיש הפשוט והמסכן שלא מצליח לבדו לעזור לעצמו. זאת השליחות שלך ידידי".

מלכיאלי היום אצל חכם שלום כהן. צילום: יעקב כהןצילום: מלכיאלי היום אצל חכם שלום כהן. צילום: יעקב כהן
מלכיאלי היום אצל חכם שלום כהן. צילום: יעקב כהן

מאז התברג במסדרונות עיריית ירושלים כמחזיק תיק ספורט חרדי וכחבר הוועדה המקומית של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, הוא הוצב במקום האחד עשרה בכנסת העשרים - אז כבר היה ברור לכל שאמנם הוא לא ייכנס בסיבוב הנוכחי, אבל הוא סומן כמועמד עתיד ובנוסף, הייתה תקווה כלשהי שבמסגרת החוק הנורבגי הוא יצטרף כבר לכנסת הנוכחית.

בבחירות לכנסת כיהן כיו"ר מטה בני תורה, תפקיד אותו מילא בהצלחה, ניהל מערך של פעילים בכל הישיבות הספרדיות והאשכנזיות, ודאג שכולם ייצאו לעבוד להצלחת התנועה. הוא מקורב מאוד לחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת 'אור החיים', לצד קשר הדוק גם עם הגאון רבי דוד יוסף חבר המועצת.

גורם בש"ס מספר ל'בחדרי חרדים': "יש להבדיל בינו לבין יגאל גואטה. גואטה למשל מחובר לפריפריה חזק מאוד, מלכיאלי לעומתו מחובר לציבור בני התורה בש"ס".

"לא ישלחו אותו לדבר על תאגיד השידור הציבורי, א. כי גם זה לא מעניין אותו ב. תפקידו לדאוג לבני התורה נטו".

אחד מחבריו של מלכיאלי אומר ל'בחדרי חרדים': "מיכאל הוא נציג של הציבור נטו. הוא באמת מקדיש את כל כולו לציבור. הוא חברונע'ר אמיתי, ישיבישער עם כל המשמעויות".

לאחר הבחירות בהו זכתה ש"ס וקיבלה שלל בהרכבת הממשלה, מלכיאלי צ'ופר בתפקיד ראש מטה שר הדתות דוד אזולאי, תפקיד אותו מילא בכשרון רב ואשר כעת ייפרד ממנו.
מכיאל מלכיאלי חבר מועצה חבר כנסת אריה דרעי פרופיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד