כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פרסום ראשון: בית הדין מתנער מהמלך איו

לאחר שזכה למכתב תמיכה מבית דין הר ציון, חוזר בו בית הדין ומבהיר כי מה שנאמר בעניין 'המלך איו' - מבוטל

איו עם שר הדתות
איו עם שר הדתות

 

סערת 'המלך איו' - מי שטען שהוא מלך יהודי המשתייך לשבטים האבודים ולבסוף התגלה כאדם שיהדותו וכוונותיו מוטלות בספק - עולה שוב לכותרות: בית דין הר ציון שהוציא פסק ומכתב תמיכה במלך לפני כמה חודשים, בו נכתב: "כי המלך איו הוא מלך ממלכי אפריקה שמעוניין בכנות להתגייר וקיבל את ברכת גדולי הדור", הוציא כעת פסק חדש בעניין המלך, בו הם מושכים ידם ממנו ומזהירים ששומר נפשו ירחק ממנו, פסק המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

בפסק הדין שפורסם היום (ב) נכתב כך: "גילוי דעת - בעניין המלך האי פרנסואה (דוד) הטוען מלך מלכי אפריקה ועשרת השבטים. עקב ידיעות חדשות שבאו לפנינו, בית הדין מושך את ידיו מהעניין. בית הדין מבטל כל חתימה קודמת שניתנה על ידו בעניין. כל הפועל, פועל על דעתו ואחריותו הבלעדית ושומר נפשו ירחק".

סיפורו של המלך איו דווח לראשונה ב"בחדרי חרדים" לפני כשנה והביא לתהודה גדולה במגזר החרדי. בשלב מסוים, הרב דניאל עשור שליווה את איו - אף הביא את "המלך היהודי" אל הגר"ח קנייבסקי.

כבר בתחקיר "בחדרי חרדים" שפורסם לפני כ-9 חודשים נחשף כי המלך אינו יהודי, אך הרב דניאל עשור הכחיש זאת, עמד על כך שהמלך הינו יהודי וכי התחקיר שקרי. בנוסף, הרב והמלך המשיכו להגיע ולהופיע בבתיהם של גדולי ישראל ואף נפגשו עם שרים ואישי ציבור. אלא שלפני כחודש הודה גם הרב עשור כי המלך אכן נוצרי.

מקורבי הרב עשור אומרים היום לבחדרי חרדים: "אין יותר! הרב עשור רצה לסייע לאדם שטען שהוא יוצא מנצרות ורוצה להיות יהודי. הוא לא בדק מדי את ההכרזות שהוא מלך כי לא היה נראה רלוונטי. מסתבר שזו התנהלות שמטרתה אינה כשרה". בנוסף לבחדרי חרדים נודע כי המזכירות של "המלך איו" תבעו בבית משפט את הרב דניאל עשור בטענה שדבריו פגעו בהן ובפרנסתן.

המזכירות החרדיות של 'המלך איו' אמרו בתגובה ל"בחדרי חרדים": "בית הדין הר ציון המכנה את עצמו סנהדרין, ניזון וסומך רק על פיו של הרב עשור בלא שום ראיות כלל. האמת תתברר בתביעה בבית הדין של הרבנות הראשית".

 

המכתבים - לפני ואחרי




המלך היי בית דין מיסיון אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד