י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לראשונה: האו"ם יציע אוכל כשר לעובדיו

היסטוריה, או אם תרצו "ימות משיח", בארגון האומות המאוחדות לאחר שהנהלת האו"ם החליטה לאשר את בקשת השגריר הישראלי דני דנון, ולאפשר הגשת אוכל כשר בקפיטריה

מליאת האו"ם (אבי אוחיון, פלאש 90)
מליאת האו"ם (אבי אוחיון, פלאש 90) צילום: אבי אוחיון, פלאש 90

היסטוריה, או אם תרצו "ימות משיח", בארגון האומות המאוחדות לאחר שהנהלת האו"ם החליטה בימים האחרונים לאפשר הגשת אוכל כשר בקפיטריה לעובדיו.

בקפיטריה של האו"ם בניו יורק ניתן היה למצוא עד היום אוכל "חלאל" למוסלמים, אוכל צמחוני וטבעוני, ומהים, גם אוכל כשר.

ההחלטה התקבלה בעקבות בקשתו של שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, ששיגר לפני כחודש מכתב למזכ"ל האו"ם באן קי מון, בו הוא מסביר כי במטה האו"ם בניו יורק עובדים יהודים רבים ואלו לא יכולים לאכול במקום עבודתם מאחר ואף בית קפה או מסעדה באו"ם אינם מגישים אוכל כשר, זאת למרות שהמסעדות כן מתחשבות במגבלות מזון אחרות כדוגמת אוכל צמחוני, טבעוני, או מזון "חלאל".

"בשביל יהודים רבים, אכילת מזון כשר הוא צורך חיוני של חיים דתיים", כתב דנון, "אנו מאמינים שכל אזרחי העולם צריכים להרגיש שהם מתקבלים בברכה באו"ם".

כמו כן ביקש דנון אישור להזמין אוכל ממגוון של חברות קייטרינג כשרות. נכון להיום ניתן להזמין אוכל כשר לאירועים שנערכים באו"ם רק מחברת קייטרינג אחת שאושרה על ידי מזכ"ל האו"ם, זאת למרות שמחירי חברת הקייטרינג הספציפית גבוהים ב-40 אחוז ממחירי חברות קייטרינג כשרות אחרות.

דנון אמר כי מארגני אירועים לא יהודיים שעורכים אירוע באו"ם יכולים להזמין אוכל ממספר חברות ואינם מוגבלים רק לחברה אחת. "הגיע הזמן שהאו"ם יכבד את הדת היהודית כמו שהוא מכבד את יתר הדתות" אמר דנון.

יצויין כי השנה לראשונה לא קיים האו"ם בניו יורק דיונים ביום כיפור, דבר שהקל על העובדים היהודיים.
האו''ם אוכל כשר דני דנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד