י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ח"כ אשר בכנסת: 'הדרה מגדרית'? לחרדים עושים 'הדרה מגזרית'

בפתיחת מושב החורף של הכנסת, ח"כ יעקב אשר פתח במתקפה על הניסיונות של פקידים משפטיים להתערב בצביון החרדי והתייחס למצוקת הדיור החרדית: "לא נהיה חותמת גומי בקידום חוקים ורפורמות שאמורות לתת פתרונות לדיור שאינם כוללות את הציבור החרדי" • צפו

(הדס פרוש, פלאש 90)
(הדס פרוש, פלאש 90)

בפתיחת מושב החורף של הכנסת, ח"כ יעקב אשר פתח במתקפה על הניסיונות של פקידים משפטיים להתערב בצביון החרדי והתייחס למצוקת הדיור החרדית.

אשר התייחס לחשיפת "בחדרי חרדים" בנוגע להתערבותה והנחייתה של המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, על איסור הפרדה בין גברים לנשים בהופעות שונות, בעיקר סביב אירוע הקפות שניות של האחים רזאל בירושלים.

בנאומו מעל בימת הכנסת תקף ח"כ אשר את הניסיונות להתערב לציבור החרדי כיצד לקיים את מנהגיו. "במוצאי שמחת תורה הגיעו שוטרים אשר כנראה הונחו ע"י יועצים משפטיים אשר לאחרונה שמו בצד את כל העוולות הקיימות ומטפלים בבעיה הבוערת ביותר שיש למדינת ישראל קיום הקפות שניות בהפרדה בין גברים לנשים כפי שהיה מקובל מדורי דורות" אמר אשר.



"אותם יועצים משפטים אשר מנסים לעצב את צביונה של מדינת ישראל עפ"י השקפת עולמם ומגייסים לצורך כך פרשנויות משפטיות הזויות ומפותלות, איפה אתם היועצים המשפטיים כשבמדינת ישראל מתנהלת הדרת חרדים, כשראשי רשויות מקומיות אשר הממשלה מסייעת בעירם במיליארדים במסגרת הסכמי הגג בתכנון ושיווק אלפי יח"ד ואותם ראשי רשויות אינם מוכנים לתכנן ולו שכונה אחת חרדית ועוד אומרים את זה בפה מלא".

אשר הוסיף, "שמענו את זה גם משר האוצר וגם מיו"ר מטה הדיור שמסבירים שהם לא יכולים להילחם עם ראשי רשויות. כבוד היועצים המשפטיים, אתם זורקים אותנו לרחוב בו תרצו גם לקבוע לנו גם איך לחיות ברחוב? היכן אתם "המהדרים בהדרה" מדוע רק שמחת תורה והקפות שניות מפריע לכם אבל משפחות ללא קורת גג רק בגלל אורח חייהם ואמונתם זה לא מפריע לכם?".

אשר אף הודיע כי "אנו לא נהיה חותמת גומי בקידום חוקים ורפורמות שאמורות לתת פתרונות לדיור שאינם כוללות את הציבור החרדי". אשר קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר הדיור החרדי החמור ו"בהדרה הבלתי נתפסת של הציבור החרדי וזאת ע"י חוסר אונים של משרדי הממשלה למול רשויות מקומיות ומול תופעה חמורה של הדרת ציבור מול הדבר הכ"כ בסיסי שהוא קורת גג".

"אני אומר זאת בכאב", המשיך אשר בדבריו, "אנו לאורך כל הדרך תומכים בכל הרפורמות ובכל החוקים ובאמת הממשלה עושה עבודה גדולה מאוד בנושא מצוקת הדיור שעדיין לא רואים אותה בסטטיסטיקות אבל לא יכול להיות שציבור כ"כ גדול לא יוכל לגור בשכונות בערים הטרוגניות בשכונה נפרדת בקהילה עם הצרכים שלהם רק בגלל היותם חרדים ורק בגלל שבראשות העיר עומד ראש העיר ואשר אומר כמעט בפומבי את הדבר שאם היו אומרים על ציבור אחר הייתה קמה כאן מהומה".

בסיום דבריו קרא ליועצים המשפטיים "המהדרים בהדרה" ואמר כי במקום לחפש כביכול את ההדרה ולבדוק מה גובה המחיצה בהקפות השניות בירושלים או במנהגים ובאירועים תרבותיים ייחודיים, "יש לכם הדרה מול העיניים תהיו אמיצים תטפלו בזה ותתנו קורת גג לאלפי משפחות מחוסרי דיור".
יעקב אשר דינה זילבר הדרת נשים הדרת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד