כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הגר"ד יוסף: "אבא נלחם באלו שעשו אותו 'באבא' ומקובל"

בנו של הגר"ע יוסף זצ"ל, חבר מועצת חכמי התורה רבי דוד יוסף, תקף את אלו שחושבים כי המטרה הרוחנית היא להיות מקובל או רב גדול: "אנשים חושבים כיום שיש מטרה להפוך להיות מקובל או רב גדול אבל הם לא יודעים שהמטרה היא באמת לשקוע באוהלה של תורה"

הרב דוד יוסף (יעקב כהן, פלאש 90)
הרב דוד יוסף (יעקב כהן, פלאש 90)

בנו של הגר"ע יוסף זצ"ל, חבר מועצת חכמי התורה רבי דוד יוסף, תקף אמש (שני) את אלו שחושבים כי המטרה הרוחנית היא להיות מקובל או רב גדול. "אנשים חושבים כיום שיש מטרה להפוך להיות מקובל או רב גדול אבל הם לא יודעים שהמטרה היא באמת לשקוע באוהלה של תורה", אמר.

הגר"ד יוסף, שמוביל את הקו הישיבתי בש"ס, הוסיף כי "אבא, כל חייו פעל על מנת לשבת בד' אמות של הלכה ותורה ונלחם בכל אלו שניסו להוציא ולקחת אותו למקומות אחרים ולהפוך אותו ל'באבא' או מקובל".

חבר מועצת חכמי התורה אמר את הדברים בכנס חלוקת תעודות הוראה של בית המדרש 'יחווה דעת', "אתם לומדי התורה וההלכה, הם הרצון האמתי של אבא זצוק"ל, עול גדול מונח על כתפיכם להוביל את הדור הבא של פוסקי ההלכה על פי שיטת מרן", הוסיף.

עוד הוא אמר כי "אבא פעל כל חייו כדי שתלמידי עדות המזרח יוכלו לשבת ולשקוע באוהלה של תורה ללא דאגות וחששות. כשאני רואה אתכם פה מתכוננים לקראת זמן חורף ואת האברכים שמקבלים תעודות הוראה לאחר שלמדו ונבחנו על פי שיטת מרן, אני יודע שאבא מאושר בשמיים ורואה ברכה בעמלו".

במהלך הכנס הערב הודה רבה הראשי של מבואות חרמון הרב שמעון ועקנין לחבר המועצת - על בניית עולם ההלכה הספרדי ושיבח את ראשי הכוללים ב'יחווה דעת' בהם הרב שמעון ועקנין, הרב יוסי אסרף, רבי ארז אלחרר והרב יאיר בקשי.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי כשעלה הדיון סביב אירועי ההנצחה לזכר הגר"ע יוסף, נאבק הגר"ד יוסף שהאירועים יוקדשו ליום שכולו לימוד תורה ולא לעצרות והופעות מוזיקאליות, בעקבות כך - עורכת השנה תנועת ש"ס יום גדוש בשיעורי תורה בבית המדרש 'יחוה דעת' בהר נוף בראשות הגר"ד בניגוד למה שהתרחש בשנה שעברה.

במהלך היום צפויים חברי מועצת חכמי התורה ורבנים נוספים למסור במקום שיעורי תורה, כאשר לקראת הלילה יעלו כלל חברי מועצת החכמים לקברו של הגר"ע יוסף.







הרב דוד יוסף הרב עובדיה יוסף באבא מקובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד