כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"האש בוערת - ואנחנו מחפשים גופות" • מונולוג מרטיט

קמב"ץ זק"א, חזקי פרקש, משחזר ל'בחדרי חרדים': "המחזה היה סוריאליסטי: ירדנו בסנפלינג וחיפשנו גופות" • "אני מדחיק את הכאב שדוקר מבפנים" • "אהיה זקוק לתמיכה נפשית" • מיוחד מקו האש

שטח אש. פרקש והצוות על הסנפלינג, בליל שישי האחרון
שטח אש. פרקש והצוות על הסנפלינג, בליל שישי האחרון



את חזקי פרקש, האיש שנבחר הבוקר (א) לגיבור כוחות ההצלה בכרמל, קשה לתפוס לראיון רציף. הראיון עם קמב"ץ זק"א צפון נקטע שוב ושוב, כשהוא נדרש לתת פקודות ולענות על שאלותיהם של הזקא"ים.

מאז התבערה הגדולה, הוא בשטח האש. הוא חזר לביתו רק סמוך לכניסת השבת, כדי לעשות את השבת עם בני המשפחה ולתת תנועה לעיניו. מיד עם צאת השבת, חזר לזירה יחד עם 50 מתנדבי זק"א מהצפון.

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', מגולל פרקש את השריפה הגדולה בתולדות המדינה, שעה אחר שעה.

"ביום חמישי בסביבות השעה 16:00 קיבלנו הודעה על כך שאוטובוס מלא בסוהרים שהיה בדרכו לכלא דמון, נלכד בסמוך לחוות הסוסים בבית אורן ועולה באש", הוא משחזר. "רב פקד אנשיל פרידמן יצא למקום, אני נשארתי מאחור לרכז את הצוות על מנת להכנס לשטח. בשלב מסויים ביקש מפקד מחוז הצפון של המשטרה, ניצב שמעון קורן, שצוות זק"א מורחב יגיע לזירת השריפה. אז הבנתי לראשונה שיש הרוגים בשטח. יצאתי יחד עם הצוות למקום עם ציוד מתאים.

פרקש מתקשה להירגע מהמחזה שנגלה לנגד עיניו: "המחזה הראשון שראיתי הוא 12 בני אדם שוכבים אחד ליד השני בסמוך לאוטובוס שרוף וחרוך, כשהם שרופים למוות. בהמשך ירדנו למדרון למטה, שם גילינו מחזה מזעגע, דבוקה של קבוצת אנשים שרופים.

"הם כנראה ברחו מהאש, וכשראו שאין להם לאן לברוח, התחבקו - וכך נשמתם פרחה".

"אהיה זקוק לתמיכה נפשית"

• לא חששתם לשלומכם? הרי יושבי האוטובוס באו לעזור - ונשרפו למוות.

"המחזה היה סוריאליסטי: צוות כיבוי איבטח אותנו ו'ניקה' את השטח מסביב מאש - ואנחנו חיפשנו גופות, כדי להביא אותם לקבורה בהקדם. ירדנו עם סנפלינג, ובמשך שעות ארוכות חילצנו 40 הרוגים. למחרת חילץ צוות חילות עוד הרוג".

התמונות הקשות לא עוזבות את פרקש. "בראש השנה, כשנתפלל "מי באש", לא אוכל שלא להתפרק. ברור לי שלנגד עיניי יעלו המראות הקשים. שורת המוות האינסופית".

• איך הילדים שלך מתמודדים עם החוויות הקשות שהעברת להם?

"עברה עליי שבת קשה. הילדים שלי יודעים מה קרה. הם לא הפסיקו לשאול מה ראיתי ומה עשיתי. אבל השתדלתי להסתיר מהם את הכאב שדקר אותי מבפנים.

"לא מדובר בעוד אירוע, זה אירוע בסדר גודל שלא הכרנו. ללא ספק, יהיה קשה להמשיך בחיי היום יום עם המראות הקשים. בזק"א כבר הוחלט כי לאחר סיום האירוע יקימו סדנה לתמיכה נפשית. גם אני אהיה זקוק לכך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד