כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

האם ראש ה-FBI יזם עזרה לקמפיין של טראמפ?

מדענים אמריקנים חשפו כי טראמפ החזיק בקו אינטרנטי מוצפן שבו נעשה שימוש בין החברה של טראמפ לבין בנק רוסי

דונלד טראמפ, צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, צילום: רויטרס

האם ראש ה-FBI ג'יימס קומי, הרפובליקני, פועל להטיית הבחירות לטובת המפלגה הרפובליקנית ולכן לא גילה לציבור על קשריו של טראמפ עם פוטין? זו הסוגיה שמעסיקה השבוע את הפוליטיקאים בארה"ב, מאז החלטתו לפתוח מחדש את תיק החקירה בעניין התכתובות של הילרי קלינטון.

לפני שלושה שבועות האשימה ארה"ב את רוסיה בהתערבות בבחירות. הממשל האמריקני האשים באופן רשמי את רוסיה בהפעלת האקרים שפרצו בחודשים האחרונים למחשבי המפלגה הדמוקרטית וגנבו מהם מסמכים שהביכו את קלינטון, את המטה שלה ואת הדמוקרטים בכלל. בממשל האמריקני מעריכים כי גם אתר ההדלפות ויקיליקס של ג'וליאן אסאנג', שחושף כמעט מדי יום מיילים אישיים של קלינטון שנגנבו ממחשבי הדמוקרטיים ומסב לה מבוכה, קשור לרוסים.

השבוע נודע כי ראש ה-FBI ג'יימס קומי ביקש לפני שלושה שבועות להימנע משרבוב שמה של הבולשת במסמך הרשמי שהוציאה ארה"ב בעניין, בטענה כי העיתוי קרוב מדי לבחירות, דבר שלא מנע את פתיחת החקירה המחודשת בפרשת המיילים.

גורם בכיר בבולשת שהתראיין אמש (ב') ברשת CNBC, גילה כי "קומי הסכים שמדינה זרה, כנראה רוסיה, מנסה להתערב בבחירות אבל הוא העדיף לדחות את הקביעה הזו עד לאחר הבחירות. הוא העדיף שזה לא יבוא ממנו". הגורם הבכיר הסביר כי קומי לא היה מעוניין שהבולשת תהיה חתומה על המסמך הרשמי שהאשים את רוסיה, בטענה כי עיתוי ההאשמה קרוב מדי למועד הבחירות לנשיאות. עם זאת, בארה"ב תוהים מדוע קומי החליט 11 יום לפני מועד הבחירות להודיע על פתיחה מחודשת בחקירה של פרשת המיילים של הילרי קלינטון, חקירה שתימשך זמן רב לאחר הבחירות.

הלילה פורסמו בכלי התקשורת האמריקניים טענות כי טראמפ החזיק בקו אינטרנטי מוצפן שבו נעשה שימוש בין החברה של טראמפ לבין בנק רוסי. מדענים אמריקנים טוענים כי חשפו שרת סודי של טראמפ בחודש יולי שנועד לתקשר בחשאיות עם הבנק. לטענת המדענים, השרת נסגר אחרי שעלו טענות על קשר ישיר בין טראמפ לגורמי ממשל ברוסיה, כולל הנשיא ולדימיר פוטין.

במסיבת עיתונאים שערך פוטין בדצמבר שיבח הנשיא פוטין את טראמפ ואמר עליו ש "הוא אדם מאוד צבעוני, מאוד מוכשר – אין לי ספק בכך כמו שאנו רואים זאת היום, הוא בהחלט מוביל את המרוץ לנשיאות. הוא אמר כי הוא רוצה לקדם את היחסים עם רוסיה ולהעמיק אותם, איך אנו יכולים שלא לקבל בברכה אמרה כזו? כמובן שאנו מברכים על כך", הוסיף.

טראמפ הודה לפוטין על דבריו. "זהו תמיד כבוד גדול לקבל מחמאה נחמדה מאדם משכמו ומעלה", אמר טראמפ. "תמיד הרגשתי שרוסיה וארצות הברית יכולות לשתף פעולה בצורה מיטבית כדי להביס את טרור ולהביא לשלום העולמי, שלא לדבר על סחר ושאר היתרונות הנלווים לכבוד הדדי".

אתמול היה זה דובר הבית הלבן שהפתיע את חברי המפלגה הדמוקרטית שמאשימה את קומי בהתערבות פוליטית, כאשר במסיבת עיתונאים שגרתית שמקיים הבית הלבן אמר הדובר ג'וש ארנסט כי הנשיא אובמה מאמין כי קומי הוא אדם של כבוד ובעל אישיות טובה וכי הנשיא חושב גבוהה על קומי ורוחש לו אמון. יש לזכור בהקשר זה כי הנשיא הנוכחי הוא זה שמינה את קומי, הרפובליקאי כאמור, לתפקידו כראש הבולשת.

כמו כן אמר ארנסט כי אין לבית הלבן המלצות שהוא מבקש להעביר לקומי באשר למידע שישחרר לציבור על חקירת הדוא"ל של קלינטון. לדבריו, קומי אמנם מצוי בעמדה קשה, אך הוא במקום הטוב ביותר להגן על עצמו למרות הביקורת הגוברת. הדובר ציין שאין לבית הלבן "מידע עצמאי" על הסיבה שבגינה חידש האף-בי-איי את חקירת הפרשה, וכי הנשיא מאמין כי יש לשמור על הנורמות והמסורות בכל הקשור לבולשת הפדרלית.
טראמפ בחירות ארהב קלינטון אף בי אי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד