י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הכירו: מתנה נפלאה ושמה אינטואיציה

מכירים את האנשים האלו שרואים אדם ומחליטים מיד שהוא הולך להיות החבר הכי טוב שלהם, וצודקים? שמישהו - ללא כל סיבה הנגלית לעין- לא ראוי לאמון, וצודקים? אלו אנשי האינטואיציה המופלאים

הכירו: מתנה נפלאה ושמה אינטואיציה
k

הרבה אנשים טוענים שהם נולדו עם אינטואיציה מצוינת, אבל מחקרים מוכיחים שהתחושה האינטואיטיבית אינה מולדת, אלא למעשה יכולת נרכשת שמהווה את אחד מהמקורות לשיקול הדעת שמוביל להצלחה בחיים.

מהי אינטואיציה איפוא?

זוהי התחושה שצצה בגופכם כלפי מקומות, אירועים ואנשים שונים אמנם מכונה תחושת בטן, אך גם הביטוי המוכר "ללכת בעקבות הלב" נושק להרגשה הזו.

אדם המאזין לאינטואיציה שלו , יודע כאשר הוא עושה את הבחירה הנכונה ביותר, ואינו מתחבט ומתלבט להתחבט בשאלות ותהיות, זאת מכיוון שהיא מגיעה מתוך המקומות החשובים והמשפיעים ביותר בגופכם; המוח, הבטן והלב.

אינטואיציה וכח הכבדה

למעש האינטואיציה היא מהירות קישורים במוח המפטפטים זה עם זה בקולות רמים ברגע שנתקלים בתופעה/איש/דילמה.

זהו מושג שקשה להסביר בהיגיון, כי משולבים בו הרבה מאד תחושות פנימיות. חלק מהאנשים מתקשים להבחין בתחושה הזו. וחלקם האחר התרגלו להסתמך אך ורק עליה.

כמה מגדולי הממציאים והמדענים שמסתמכים על חשיבה רציונלית והגיונית הגיעו לתובנות חשובות ומשנות עולם בזכות הקשבה לאינטואיציה ולתחושה הפנימית שלהם, כמו למשל אייזק ניוטון שגילה את כוח הכבידה פשוט על ידי צפייה בתפוח שנפל מעץ.

האינטואיציה לא תמיד מופיעה בן-רגע, והיא יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים. רוב אנשים מרגישים תחושה מסוימת באזור הבטן, ולכן היא קיבלה את הכינוי "תחושת בטן", אך כמובן שהאינטואיציה מגיעה ממקום אחר לחלוטין..

איך מקשיבים לאינטואיציה?

מכירים את זה שקיבלתם החלטה מסויימת, שברבות הימים התבררה כשגויה, ובדיעבד נזכרתם שמשהו פנימי לחש לכם אי נוחות כשקיבלתם אותה? לא הקשבתם לבטן!

הקשבה לאינטואיציה עוזרת לכם לקבל כמה החלטות קשות ובעיקר להיות שלמים איתן, וכדי לפתח את המיומנות הזו יותר ולהקשיב לה תוכלו להתחיל בצעדים הבאים, שללא ספק יעזרו לכם לבטוח בתחושת הבטן שלכם הרבה יותר.

אז איך מפתחים את האינטואיציה?
למדו לקרוא את הסימנים –
הגוף שלנו משדר לנו ללא הרף.
כל פעולה או מעשה בחירה או החלטה שאנחנו עושים מלווים במסרים שהגוף שולח לנו: שמחה פנימית בלתי מוסברת, רעד בקצות האצבעות, צמרמורת, סחרחורת, כיווץ לא רצוני של השפתיים. התנגדות פנימית.
כשאתם קשובים לעצמכם, אתם יכולים לזהות בקלות מתי הגוף שלכם מרגיש מאוים ולהבין שעליכם להימנע או להיזהר מהצעד הבא שאתם עומדים לעשות.

עבדו על הביטחון העצמי –

כאשר מדובר בהחלטות הרות גורל ואתם חוששים ומפחדים להקשיב לאינטואיציה שלכם, נסו להתגבר על הפחד ולהאמין בעצמכם יותר. החשש הכבד מכישלון הוא אחד הגורמים לביטחון עצמי נמוך והוא מפריע לאינטואיציה שלכם להתפתח יחד אתכם. לכן, נסו לחשוב באופן רציונלי על השלכותיה של החלטה לא נכונה לעומת ההצלחה שיכולה לקרות בעקבותיה, ואל תפחדו לקחת סיכונים מחושבים.

אמנו את הצד הימני של המוח –

האונה הימנית של המוח שלנו היא האונה הרוחנית המופשטת יותר, השולטת ע הדמיון והיצירתיות שלנו.. האינטואיציה מתפתחת באונה הימנית הזו, שאגב, שולטת גם על החשיבה.
זו הסיבה שאנשים יצירתיים ו"רוחניים" טוענים שהם משתמשים הרבה יותר באינטואיציה מאחיהם הריאליים.

מומלץ להקדיש תשומת לב לחוש האמנותי החבוי בכם ולהתחיל לצייר, לרקוד ואפילו לחלום בהקיץ באופן מכוון, זאת כדי לשפר את האינטואיציה וגם כדי להתנסות בדברים חדשים ולהכיר צדדים חדשים ויצירתיים שמסתתרים בכם.

תעדו את רגעי האינטואיציה שלכם –

כל אדם מעביר לנו הרגשה שונה, וקריאת אנשים על פי האינטואיציה היא לא דבר פשוט, לכן מומלץ שתכינו מחברת בה תרשמו מה הרגשתם לגבי כל אדם שאתם פוגשים במהלך היום. לדוגמה: "יש לי תחושה שהוא..." או "האינטואיציה שלי אומרת לי שהיא..."

ולאחר זמן מה חזרו למשפטים האלה ובדקו אם אפשר לאשש אותם על סמך התפתחות מערכת היחסים בינכם. שימו לב כמה פעמים התחושות שלכם היו מוצדקות ומה אתם מתקשים לזהות או לאתר אצל אנשים אחרים.

למרות שאפשר לפתח ולשפר את האינטואיציה, זה לא אומר שאתם מוכרחים להסתמך עליה בהקשר לכל החלטה שנקרית בדרככם. בנוסף זה כלל לא פשוט לסמוך על תחושה שלא ניתנת להסבר שאינו סובייקטיבי, אך יש מקרים רבים בהם האינטואיציה יכולה לעזור לכם לסדר את המחשבות ולבצע בחירה בצורה נבונה יותר. אם כן מתי עלינו להקשיב לתחושות הבטן שלנו ומתי כדאי להתעלם מהן.

• האינטואיציה אמנם מגיעה מהמוח ועוזרת לכם להתגונן מפני מצבים שונים ולהימנע מסכנות, אך היא גם פועלת מתוך הלב ועוזרת להביע רגשות הזדהות וחיבה אחד כלפי השני. מחקרים שנערכו בנושא ועסקו במאמצי סיוע הומניטרי, מצאו שהרבה יותר אנשים הציעו את עזרתם כאשר הראו להם תמונות של אנשים במצוקה מאשר כשהציגו בפניהם נתונים סטטיסטיים על הנזק הכבד שנגרם לאותם הקורבנות. כלומר, האינטואיציה שלכם מאותתת לכם שהאדם שמולכם צריך תמיכה ועזרה גם בלי שהוא יאמר זאת באופן מילולי, וכשאתם מזהים זאת דרך שפת הגוף שלו, מתעוררת בכם אמפתיה כלפיו שמומלץ להקשיב לה.
מחשה אינטואיציה תחושת בטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד