ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

מחר: תהלוכת חילול הכותל של הרפורמים

נשות הכותל וארגוני הרפורמים מתכננים מחר פרובוקציה בהיקף חסר תקדים - תהלוכה עם ספרי תורה ותפילה מעורבת

עימות בכותל. צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90
עימות בכותל. צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90

על רקע דרישת בג"צ למדינה, להשיב על עתירת התנועה הרפורמית ו'נשות הכותל' בעקבות אי יישום מתווה הכותל, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", ולאחר ש'נשות הכותל' כשלו מספר פעמים בחודשים האחרונים בניסיונות ליצור פרובוקציה, כעת הן שוב מנסות לעורר את הנושא במטרה להשפיע על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מחר (ד) תקיימנה נשות הכותל טקס תפילה לרגל ר"ח חשוון ברחבת הכותל המערבי, כשהוא ילווה בתהלוכת ספרי תורה משער האשפות לכותל. לדבריהן, בהשתתפות בכירי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית בארץ ובעולם, ענת הופמן, "הרב" ריק ג'ייקובס ו"הרב" סטיב וורניק.

במנשר שהופץ נכתב כי סדר היום הוא: 06:30 תהלוכת ספרי תורה משער האשפות לכיוון הכותל. 07:00 תפילת שחרית עם נשות הכותל בעזרת הנשים. 08:30 תפילה שוויונית של הזרמים הרפורמי והקונסרבטיבי ברחבה המרכזית.

בתגובה נמסר ל"בחדרי חרדים" מ"הקרן למורשת הכותל" כי "אנו נערכים לפעול לפי המגבלות החוקיות שיש לנו כנגד מי שמפר החוק, על פי ההנחיות המשפטיות שקיבלנו מהיועץ המשפטי לממשלה, צר לנו שקבוצה זו מנסה לפגוע ברגשות המתפללים ובניסיונות של ראש הממשלה לחפש פתרון. הקבוצות הקיצונית הללו מרחיקות את הפתרון ולא מקרבות אותם".

ענת הופמן, יו"ר 'נשות הכותל' תקפה את המפלגות החרדיות ואמרה כי "רוה"מ נמצא במרחק נגיעה מיישום פתרון היסטורי לקונפליקט בכותל. למרות שהוא עצמו חתר לפתרון הזה, עכשיו הוא נרתע מיישומו בגלל שהוא נבהל מאיומי החרדים. נשות הכותל ומיליוני תומכיהן בארץ ובעולם תובעות מראש הממשלה לשים קץ לאפליה נגד נשים ונגד הזרמים הרפורמי והקונסרבטיבי וליישם את מתווה הכותל לאלתר".
נשות הכותל תהלוכה ספרי תורה כותל מערבי רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד