א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה"ב

במשך 72 שנה הצליח מדד המניות המרכזי בוול-סטריט לחזות - בכ-83% הצלחה - את המנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב • האם הדבר יקרה גם הפעם?

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס





הדריכות לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב - שיתקיימו ביום שלישי הבא - בשיא. אך לפני כמה ימים, היה נראה כי ניצחונה של המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, מונח בכיסה של הגברת הראשונה לשעבר, אך חידוש חקירת ה-FBI בנושא פרשת המיילים טרף את הקלפים. יותר מכך, סקרים עדכניים מורים על שוויון בין המועמדים - ואולי אף יתרון של 1% לטראמפ, כפי שנחשף היום בסקר אי.בי.סי.

אתרי ההימורים צופים עדיין כי הילרי קלינטון תנצח בבחירות. כמו כן לפי כל ההערכות שוקי ההון צופים תרחיש של ניצחון הדמוקרטים (ומכאן החשש כי במידה שטראמפ ייבחר - אלו יקרסו). ואולם, בניגוד גמור לציפיות, נראה כי דפוס התנהלותו של מדד S&P 500 בשלושת החודשים האחרונים מצביע דווקא כי המועמד הרפובליקאי, דונלד טראמפ - ינצח בבחירות.



מאז שנת 1944, כאשר מדד המניות המרכזי בוול סטריט רושם עליות שערים בתקופה שבין 31 ביולי ל-31 באוקטובר (בסמוך למועד הבחירות), מפלגת השלטון זוכה בקדנציה נוספת לנשיאות. כאשר המדד יורד בתקופה זו - נרשם מהפך.

ההיגיון שעומד מאחורי דפוס זה הינו שביצועי מדד המניות משקפים את מצב הכלכלה האמריקאית: בתקופה שלקראת בחירות, "מצב כלכלי טוב" (שבא לידי ביטוי בעליות שערים) יביא לתמיכה גוברת במפלגת השלטון; ירידות שערים - יביאו למהפך.

נציין כי יוצאי הדופן התרחשו בשנים 1968 ו-1980, אז לקחו חלק בבחירות מועמדים עצמאיים שזכו לאחוז תמיכה גבוה. כמו כן, ב-1956 נפלו מדדי המניות על רקע פלישת בריטניה וצרפת למצרים (מבצע סואץ), ובכל זאת ג'ון קנדי העניק קדנציה נוספת לדמוקרטים בבית הלבן. פרט לשלושת המקרים הללו, ב-15 מתוך 18 מערכות הבחירות האחרונות בארה"ב, הקשר המתואר בין ביצועי מדד המניות לזהות המנצח עבד. "הצלחת החיזוי" של דפוס זה, אם כן, עומדת על כ-83%.

במהלך תקופת שלושת החודשים הנבדקת, שהסתיימה אתמול (שני), רשם מדד S&P 500 האמריקאי ירידה של כ-2%. לפי ההיסטוריה (שאותה יש לקחת כמובן בערבון מוגבל) – דונלד טראמפ הוא הנשיא הבא של ארה"ב.

קישורים:
מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה''ב
ציון ממוצע 57: שיא נכשלים בבחינת עורכי הדין
הכינו את כרטיסי האשראי: דיוטי פרי שני ייפתח בנתב''ג
טראמפ נשיאות ארהב S&P 500

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד