י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הסוף לסרטונים בני שש שניות: טוויטר מחסלת את אפליקציית Vine

אנליסטים: טוויטר היתה מהראשונות שזיהו את הפוטנציאל של תוכן וידאו, אך ויין לא הצליחה לעמוד בקצב החדשנות של סנאפצ'ט ופייסבוק; מוקדם יותר הודיע טוויטר על קיצוץ 9% מכוח העבודה

  • ל' תשרי התשע"ז
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



ארבע שנים לאחר השקתה, הודיעה חברת המדיה החברתית טוויטר על סגירת שירות שיתוף הסרטונים הקצרים ויין (Vine), אפליקציית וידיאו שמאפשרת למשתמשים לשתף את חבריהם בקטעי וידיאו קצרים בני שש שניות שצולמו במצלמות סמארטפונים.

טוויטר לא מסרה את הסיבה להחלטה, אולם מוקדם יותר היום הודיעה על כוונתה לפטר 9% מכוח העבודה העולמי על רקע האטה בצמיחת החברה. "בחודשים הקרובים נפסיק את פעילות אפליקציית המובייל", נכתב בבלוג החברה.

טוויטר היתה מהראשונות שזיהו את הפוטנציאל הרב של תוכן וידאו, ורכשה את ויין עוד לפני השקתה הרשמית של האפליקציה ב-2012, תמורת סכום מוערך של 30 מיליון דולר.

אלא שמאז הטמיע החברה מערכת וידאו נפרדת בפלטפורמה הראשית של טוויטר, ובשנה שעברה גם רכשה את פריסקופ, אפליקציה להעברת שידורים חיים.

"דבר לא יקרה לאפליקציות, לאתר האינטרנט או לסרטוני ויין שלכם היום", נכתב בבלוג. "תהיה לכם גישה אליהם ותוכלו להוריד אותם. אנחנו נמשיך להפעיל את אתר האינטרנט מכיוון שאנחנו חושבים שחשוב שעדיין תהיה אפשרות לצפות בכל סרטוני ויין המדהימים שנוצרו".

עוד ציינה החברה כי המשתמשים יעודכנו בטרם יבוצעו שינויים כלשהם באפליקציה או באתר של ויין.

"בטוויטר זה הכל עניין של להטיל מגבלה על התקשורת באמצעות 140 תווים. ויין ניסתה לעשות את אותו הדבר בוידאו", הסביר האנליסט איאן פוג מחברת הייעוץ הטכנולוגי IHS מרקיט, לאתר החדשות BBC. "הבעיה שויין לא הצליחה לעמוד בקצב החדשנות של סנאפצ'ט, פייסבוק ושחקנים אחרים בשוק".

טוויטר מפטרת 9% מכוח העבודה

מוקדם יותר הודיעה טוויטר על כוונתה לפטר 9% מכוח העבודה העולמי לאחר שדיווחה על רבעון נוסף של האטה בצמיחת הכנסותיה.

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-616 מיליון דולר, צמיחה של 8% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - רבעון תשיעי ברציפות של האטה בצמיחה. אנליסטים צפו הכנסות נמוכות יותר של 606 מיליון דולר.

טוויטר רשמה ברבעון הפסד של 103 מיליון דולר, או הפסד של 15 סנט למניה. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 13 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של תשעה סנטים למניה.

מספר המשתמשים הפעילים החודשיים של טוויטר גדל ברבעון השלישי ב-1.7% בלבד לעומת הרבעון השני, והסתכם ב-317 מיליון. תחזית האנליסטים היתה למספר משתמשים נמוך יותר של 315 מיליון.

קישורים:
מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה''ב
ציון ממוצע 57: שיא נכשלים בבחינת עורכי הדין
הכינו את כרטיסי האשראי: דיוטי פרי שני ייפתח בנתב''ג
טוויטר Vine סרטונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד