י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אזולאי בבית הדין: לעזור לבנות הסמינרים

שר הדתות ערך ביקור פתע בבתי הדין, שוחח עם עורכי דין ובעלי דין וסיפק הנחיה חדשה להקל על בנות סמינר לקבל פטור מהצבא

אזולאי בבית הדין: לעזור לבנות הסמינרים
דוברות בתי הדין

השר לשירותי דת ח"כ דוד אזולאי ערך ביקור פתע היום (ג) בצהריים בבית הדין הרבני האזורי בירושלים, אליו התלוו מנהל בתי הדין הרבניים שמעון יעקבי, ראש אבות בתי הדין בירושלים הגאון רבי אליהו אברג'ל, המזכיר הראשי של בית הדין הרבני ירושלים משה ביטון ועוזר השר לשירותי דת דוד עמר.

ביקור הפתע נערך ביוזמת השר, המבקש לקדם ולשפר את השירות של בתי הדין לציבור. לאוזני השר הגיעו טענות רבות על קיפוח בתי הדין ועל מחסור בכוח אדם, שמוביל לתורי המתנה ארוכים. השר ביקש לרדת לשטח ולראות את המצב מקרוב. בתחילת הביקור סקר בפניו המזכיר את נתוני התיקים בשנה האחרונה והיקף פעילות בית הדין, תוך שהוא מציג בפניו את העבודה הקשה שעושים הדיינים מתוך מטרה לתת מענה איכותי ומהיר לבאי בית הדין בירושלים.

לאחר מכן המשיך השר יחד עם ראב"ד ירושלים הגאון רבי אליהו אברג'ל ומנהל בתי הדין הרב יעקבי בסיור באולמות בתי הדין, שם שוחח עם דייני בית הדין ירושלים, ונוכח לראות את עבודתם הקשה הנובעת מחוסר כוח אדם משמעותי.

במסדרונות בית הדין פגש השר עורכי דין ובעלי דין והוא שוחח עמם על הליכי בית הדין ועל עומסי התיקים. בין היתר פגש השר בת סמינר שבאה להצהיר לפטור מהצבא, ולאחר שבירר את הפרטים ביקש השר לדאוג שהצהרות פטור ייערכו ככל האפשר באופן מסודר בסמינרים ובכך יימנע הצורך של תלמידות סמינר ואולפנות להגיע לבית הדין ולפגוש במתדיינים המצויים מטבע הדברים בשעה לא פשוטה. מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי אמר כי יעביר את הנחיית השר לכלל בתי הדין כדי להנגיש את השירות ביתר קלות.

את הביקור חתם השר בארכיון בית הדין ירושלים, בו מאוחסנים כתבי יד ופסקי דין נדירים מהדיינים מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ומרן הגר"ע יוסף זצ"ל שבתי הדין הרבניים ממשיכים בדרך הפסיקה אותה הנחילו לדורות.



























דוד אזולאי שר הדתות ביקור פתע בתי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד