י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרשת הגופה האלמונית - חשד לפלילים

התפתחויות בפרשת הגופה שהוצאה מקברה בהר המנוחות: המשטרה בוחנת אפשרות שמדובר במעורבות פלילית, במסגרתה נקברה אשה בגילאי 30-50 באופן פיראטי

צילום אילוסטרציה: זקא
צילום אילוסטרציה: זקא

הפרשה שפורסמה לראשונה ב"בחדרי חרדים" מסתעפת: חשד למעורבות פלילית בקבורת הגופה שפונתה מהר המנוחות בירושלים. בתחנת לב הבירה במרחב ציון, מתנהלת חקירה לבדיקת נסיבות המוות של אדם שהוצא אתמול מקברו. חוקרי המשטרה מנסים לגלות מי קבר את הגופה בצורה פיראטית ומדוע.

מהפרטים שהגיעו עד כה ל'בחדרי', עולה כי החשד בשלב זה כי מדובר בגופת אשה בגילאי 30-50. חשוב לציין, כי מספר שנים לאחר המוות, קשה לאמוד את מינו וגילו של אדם אך ורק על פי העצמות. לצורך כך הבדיקה במכון לרפואה משפטית תימשך.

עו"ד יניב גלבוע מירושלים, פרקליט החברה קדישא הכורדית, אשר בשטחה נקברה הגופה האלמונית, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי לפני מספר ימים, כאשר הגיעו העובדים להכין חלקת קבר לקבורה, גילו להפתעתם שיש בה גופה.

לדבריו, "לפני מספר שנים נמכרה לאדם, בעודו בחיים, חלקת קבר שהופיע אצלנו שהיא פנויה. לאחר שנפטר, הגיעו העובדים לחפור את הקבר וגילו כי במקום נקברה גופה". החברה קדישא סידרו מיד מקום קבורה חלופי למנוח, והוא בא על משכבו בשלום.

"בעקבות החשד הזה" אומר עורך הדין, "הגשתי בשם חברה קדישא תלונה למשטרה ישראל. חברה קדישא שיתפה פעולה באופן מלא עם משטרת ישראל, אשר החליטה להוציא את הגופה מהקבר ולבצע בדיקות".

במשטרה אומרים כי בעקבות תביעה אזרחית שמנהלת המשפחה, כפי שפורסם ב'בחדרי' אתמול לראשונה, הוצא על ידי בית המשפט צו חקירת סיבת המוות של האלמוני. בתיאום ושיתוף המכון לרפואה משפטית, חברת קדישא ומשרד הבריאות, הוצאה הגופה והועברה למכון לצורך בדיקה וזיהוי.

אולם אחת השאלות המעניינות היא, מי קבר את הגופה ולמה. עו"ד גלבוע טוען כי החברה קדישא לא קברה אותו. אך אם נסתמך על דבריו שלא חלה תקלה ברישום הקבר, מדוע שאדם יבצע בעצמו קבורה ללא חברה קדישא? הסיבה ההגיונית ביותר היא בתחום הפלילים - אולם יתכן גם ויתברר בסוף החקירה כי מדובר בטעות ברישום.
קבר גופה אישה פלילים חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד