י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מפתיע: מאות יהודים בריטים הפכו לגרמנים

בעקבות פרישתה הצפויה של בריטניה מהאיחוד האירופי, חל גידול דרמטי במספר צאצאצי ניצולי שואה שמבקשים אזרחות גרמנית

מפתיע: מאות יהודים בריטים הפכו לגרמנים

שלטונות גרמניה הודיעו כי חלה עליה משמעותית במספר היהודים מבקשי אזרחות גרמנית. מדובר בעליה של פי עשרים מאשר התקופה שלפני כן.

על פי הנתונים, מאות מיהודי בריטניה שאבותיהם נמלטו מגרמניה הנאצית, ביקשו בחודשים האחרונים לקבל אזרחות גרמנית. שלטונות גרמניה מסרו כי בימים אלו מטופלות למעלה מארבע מאות בקשות של יהודים שאבותיהם נמלטו מהנאצים. בפרסום נאמר גם כי עד החלטת ה"ברקזיט" (יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי) עמד מספר הפניות השנתי מצד יהודי בריטניה לקבלת אזרחות גרמנית על 25 בלבד.

מייקל ניומן, יו"ר "האגודה לפליטים יהודיים" בבריטניה, שהגיש בעצמו בקשה לקבלת אזרחות גרמנית, סיפר בראיון ל'גארדיאן' הבריטי כי ארגונו קיבל לאחרונה פניות רבות מצד יהודים שביקשו להתעניין בקבלת אזרחות גרמנית לאחר שאבותיהם נמלטו עם עליית הנאצים. "תהליך קבלת האזרחות ממדינה שהתאכזרה לאבותיהם הוא אתגר נפשי קשה מאוד עבור חלקם. זה אירוני, כי הארגון שלנו הוקם על מנת לסייע לאנשים להיות אזרחים בריטיים אחרי מלחמת העולם השנייה, וכעת, 70 שנה לאחר המלחמה, אנו מוצאים את עצמנו מסייעים לאנשים שמבקשים אזרחות גרמנית ואוסטרית, בגלל ההתפתחויות בבריטניה".

ר' אהרון מרקוביץ', שאיבד את כל משפחתו בשואה, אינו מבין כיצד יהודי ניצול שואה או יהודי בכלל, מעונין להיות גרמני. "איך יכול יהודי או סתם אדם, לרצות להיות אזרח של מדינה של עם שהתנהג יותר גרוע מחיות טרף, לרצות להיות אזרח גרמני, אני לא מבין את זה".

גם אוליבר מרשל, היסטוריון המתמחה בהגירה בינלאומית, הוא אחד מיהודי בריטניה שהגישו את הבקשה לקבלת אזרחות גרמנית. הוריו של מרשל התגוררו בפרנקפורט, אך היגרו לארה"ב בשנת 1941 ומשם עברו לבריטניה. "ה'ברקזיט' סגר עבורנו דלתות, וקבלת דרכון גרמני פותחת עבורנו דלתות. אני חושב שזה חלק מיהדותי, לשמור על אפשרויות פתוחות, כי אתה לעולם לא יודע מה יקרה".
גרמניה ניצולי שואה ברקזיט בריטניה אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד