י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ניצול הפיגוע הרצחני משחזר: "זו הייתה סקילה ממש" • האזינו

המתופף המיתולוגי ר' פסח קרישבסקי, ניצול הפיגוע הרצחני בתחנת האוטובוס ברחוב מלכי ישראל בירושלים, בו נרצח הקדוש רבי ישעיהו קרישבסקי הי"ד, הגיע לכנס התעוררות במלאות שנה לפיגוע ושחזר את הרגעים המחרידים • האזינו

ר' פסח קרישבסקי בבית החולים, לאחר הפיגוע הנורא (יונתן זינדל, פלאש 90)
ר' פסח קרישבסקי בבית החולים, לאחר הפיגוע הנורא (יונתן זינדל, פלאש 90)

כינוס התעוררות מיוחד לזכרו של הגאון רבי ישעיהו קרישבסקי הי"ד, מח"ס 'פניני ישעיהו' שנרצח על ידי בן עוולה לפני שנה בפיגוע הרצחני בתחנת האוטובוס ברחוב מלכי ישראל בירושלים, נערך בהיכל הטישים של חסידות פינסק קרלין בירושלים.

מי שהגיע לכינוס היה המתופף המיתולוגי ר' פסח קרישבסקי, שניצל בפיגוע וגולל את שאירע בפני קהל החסידים.

ל'בחדרי חרדים' הגיעה הקלטה של דבריו בפני הנוכחים בה הוא מגולל בשפת היידיש שלב אחר שלב את אשר אירע.

התמליל המלא:
"איני דרשן ואיני יודע כיצד דורשים, לא מכיר את הכללים. אבל בכל זאת, צריך כן, כשמגיעים לכזה זמן, איפה שרק אפשר, צריך להודות לריבונו של עולם ברוב עם. לא יודע מה לומר ואיני יכול לומר, אבל יש הרבה מה לומר. למעשה, מה שהיה כאן, היה דבר שעשה קידוש השם.

"בשעה שחטפתי את המכה, לא עליכם ולא עלינו, לא ידעתי מכלום. לא ידעתי ממנו (הקדוש הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד מ.ו.), לא הבנתי מה קורה. בקושי ידעתי על עצמי שאני בכזה מצב. המכה הראשונה היה כשנכנס לתוך התחנה. חטפתי דחיפה ומכה חזקה ונפלתי. קמתי, מיששתי את הזכוכיות ואז חשבתי, בנקודה הזו איני זוכר במדויק דקה זו או אחרת.

"חשבתי אז לעצמי, שזה היה עניין, מתבייש לומר, עניין של סקילה. ממש. היה רעש גדול של זכוכיות, הרגשתי אותם והמכה שחשבתי שזה הדף. הייתי מלא בהלם, אבל זו היתה מכה, הכל עם זכוכיות סביבי.

"בדיוק אז, הרגשתי... ואמרתי לעצמי שאני מקווה לצאת מזה. הייתה מכה, חשבתי מתי תבוא עוד מכה. חיכיתי לזה. היו שלוש מכות. אחרי זה לא הרגשתי כלום. היה מצב כזה, שכשעברתי את הדבר הזה, ברוך ה', הרבה הרבה מאוד ניסים. אפשר לדבר הרבה חוץ מהפציעות הקשות, כל כך הרבה מכות, לא נשאר כמעט כלום.

"הרופא הופתע איך הכל עבר, כמעט ממש בלי להשאיר נזק. הריבונו של עולם התגלה כאן לעם ישראל ולמי שנפצע איתי שם, שמאז אנחנו חברים נהיינו חברים, והשלישי ש"ליידער ליידער" איננו. אני בטוח שמתחת כסא הכבוד ממש. ידוע שיהודי שנהרג ממש רק בגלל היותו יהודי.

"לא רק יהודי חסידים ראו את הגדלות של הרבש"ע, גם המון העם, שראו אותי, אמרו איזה ניסים, ניסים, ניסים, גם הם ראו את הרבש"ע בחוש.

"אנחנו מבקשים מהרב ישעיה קרישבסקי שנהרג, ששמה למעלה מתחת כסא הכבוד הוא בוודאי שלם, שיהיה מליץ יושר לכלל ישראל ולרבנים שמובילים את הכלל ישראל, ויגן על השבת, שהייתה במחשבתו תמיד, שתיוושע בארץ ישראל".



















פסח קרישבסקי פיגוע דריסה מלכי ישראל הרוג פינסק קרלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד