י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אייכלר: הגיע הזמן שהעם יבחר את השופטים

חבר הכנסת הלוחמני הגיב בחריפות לדרישת בג"ץ מאגודת ישראל לנמק אי הצבת נשים ברשימה לכנסת

אייכלר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אייכלר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ אייכלר נאם היום (ג) במליאת הכנסת ותקף את התערבות בג"צ בנושא העדר נשים ברשימת 'אגודת ישראל' בבחירות לכנסת, זאת בעקבות הצו על תנאי שהגיש בג"ץ לאגודת ישראל, המורה לה להסביר בתוך 75 יום את הסעיף המדיר נשים בתקנון המפלגה.

"פורסם בתקשורת כי בג"צ דורש מאגודת ישראל להשיב תוך חדשיים וחצי, מדוע לא ישולבו נשים ברשימתה לכנסת", פתח אייכלר את דבריו, "ואני שואל מדוע לא יתקיימו בחירות כלליות, ביום הבחירות לכנסת, בחירות לבתי המשפט. אם שופטי בית המשפט העליון רוצים לקבוע כללים ומיגבלות לזכות ההתאגדות המפלגתית לכנסת, מדוע האזרחים לא יקבעו מגבלות לזכות ההתערבות של בתי המשפט. מדוע לא ישולבו מיליוני הבוחרים, בבחירת שופטים לבית המשפט העליון".



אייכלר הוסיף כי "יש לזכור, כי זכות ההארגנות המפלגתית אינה טובה שהמדינה מעניקה לאזרחיה והיא אינה יכולה להגביל את זכותם של הגימלאים להקים מפלגה לקשישים ולדתיים להקים מפלגה דתית ולערבים להקים מפלגה ערבית. גם אם לא היתה כאן מדינה יהודית, מותר ליהודים החרדים להקים מפלגה חרדית וכך היה בפולין ובסיים הליטאי ובעוד מקומות. יש מדינות במזרח התיכון בהן השליטים קובעים מה יהיה הרכב הרשימות בפרלמנט, תראו מה קורה שם".

"עצם המחשבה ששופטי בג"צ ישללו את זכותה של אגודת ישראל לקבוע את הרכב רשימתה אך ורק על פי מה שיורו לה גדולי התורה שליט"א, זאת הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה בגלל ונגד האזרחים החרדים בפרט", תקף אייכלר את התערבות בג"ץ, "זכותנו לחיות בארץ אבותנו, על פי רצוננו ושום שלטון יהודי או שלטון מתנכר לא יוכל לכפות עלינו אורחות חיים".

"מי שמכחיש את זיקתה של ההלכה והמסורה המקובלת על גדולי התורה של אגודת ישראל ובוחריה, אינו שונה מועידת אונסק"ו המכחיש את הזיקה היהודית לכותל המערבי. אנו בזים לאונסק"ו כך יש לבוז לכל נסיון להצר את זכויות האדם החרדי לבחור את נציגיו", אמר לסיום.
אייכלר אגודת ישראל רשימה נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד