י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ההברחות בנתב"ג: סיגריות, רחפנים ואתרוגים

מכס נתב"ג מנהל בתקופה האחרונה מאבק נגד המבריחים ונגד אלו המתחמקים מתשלום הקנס הכרוך בכך. אז מה הישראלים מבריחים? טלפונים, סיגריות, רחפנים ו... אתרוגים. כל המספרים

(משה שי, פלאש 90)
(משה שי, פלאש 90) צילום: משה שי, פלאש 90

מכס נתב"ג מנהל בתקופה האחרונה מאבק נגד המבריחים ונגד אלו המתחמקים מתשלום הקנס הכרוך בכך. כחלק מפעילות האכיפה המוגברת נגדם אלו המתחמקים מקנסות, הוגשו לאחרונה למעלה מ-40 בקשות מאסר נגד מבריחים, שבנוסף על ניסיון ההברחה שביצעו גם לא שילמו את הקנס שהוטל עליהם בגין ההברחה. 

בין המקרים שבהם נגזרו לאחרונה מאסרים - שלושה נאשמים מירושלים. בית משפט השלום בבית שמש גזר למעלה מעשרה חודשי מאסר על נאשם שניסה להבריח 142 פקטים של סיגריות, אם לא ישלם את הקנס שהוטל עליו בגובה 31,563 שקל בתוך 30 יום. הנאשם השני שניסה להבריח 120 פקטים של סיגריות נידון ליותר מ-9 חודשי מאסר אם לא ישלם את הקנס שהוטל עליו בגובה 28,948 שקל תוך 30 ימים. הנאשם השלישי שנתפס מבריח 101 פקטים של סיגריות ירצה יותר מ-7 חודשי מאסר אם לא ישלם את הקנס שהוטל עליו בגובה 21,991 שקל תוך 30 יום.

עוד מקרים נידונו בבית משפט השלום בנתניה בעניינם של הראל פוקס שניסה להבריח 75 פאקטים של סיגריות וישעיה גלזר שניסה להבריח 41 פאקטים של סיגריות. השניים ביקשו להישפט בגין הקנס שהוטל עליהם, ובית המשפט הרשיע אותם בדין וחייבם בתשלום קרן הקנס, מאסר על תנאי למשך חודשיים והתחייבות להימנע מעבירה.

בתוך כך, ב"חדשות 2" הובאו נתונים על הפריטים הבולטים ביותר שניסו להעביר בנתב"ג ונתפסו במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר - כמות תפיסות גדולה יותר מבכל שאר השנה. על פי הנתונים, מתוך כ-2,000 תיקים שונים שנתפסו במכס, ב-630 נמצאו סיגריות - 8,922 פקטים. הנוסעים שנתפסו שילמו קנסות בסך של כמעט 2 מיליון שקלים.

ב-459 תיקים נתפסו מכשירים סלולריים שמספרם הסתכם ב-581. הנוסעים שנתפסו שילמו קנסות בסך של כחצי מיליון שקל. גם תכשיטים בערך של כשני מיליון שקל נתפסו בעשרות תפיסות של תיקים. עוד אותרו 36 רחפנים ו-14 שעוני יוקרה בערך של 271,377 שקל.

על פי הנתונים, בחודשיים האחרונים נתפסו בנתב"ג סמים בשווי שוק של 25 מיליון שקלים.

מתברר כי גם בכל הקשור לענייני דת יש הברחות בנתב"ג. על פי הנתונים, ב-3 תיקים שנבדקו נתפסה סחורה של 103 אתרוגים ובשני תיקים אחרים ניסו אנשים להעביר 800 ערבות.
נתב''ג הברחות קנסות מכס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד