י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הצביעות חוגגת: למרות מכתב הרבנים - החיידר של הפלג מתוקצב

למרות מכתב רבני "הפלג הירושלמי" בדבר אי-נטילת כספים מהמדינה עבור תלמודי התורה, חיידר 'מאיר עיני ישראל' באשדוד, המזוהה עם קהילת גרודנא ו'הפלג', דווקא לוקח את התקצוב המקסימלי מהמדינה • כל הפרטים בפרסום ראשון

אילוסטרציה (מנדי הכטמן, פלאש 90)
אילוסטרציה (מנדי הכטמן, פלאש 90)

האם בפלג הירושלמי מחלקים בין חיידר לחיידר וסבורים כי בעוד ת"ת אחד אסור לו שיקח תקציבים מהמדינה, הרי שלת"ת השני מותר להקצין ולקחת את המירב האפשרי? כך עולה מנתונים שנחשפים הלילה (רביעי) ב'בחדרי חרדים'.

כזכור, לפני מעט יותר משבועיים התפרסם בעיתון 'דער איד' מכתב עליו חתמו מרבית ראשי הישיבות ורבני 'הפלג' ובו הם מסבירים את החשיבות שת"ת לא יקח תקציב מהמדינה. הדברים פורסמו במסגרת קריאה לסייע לת"ת 'תפארת יעקב' - הת"ת שהקימו אנשי 'הפלג' בבני ברק.

מעט לאחר מכן נחשף כי גם 'תפארת יעקב' עצמו נוטל תקצוב מהעירייה, אם כי לא ממשרד החינוך. אך הערב מתברר, כי בת"ת אחר המשתייך ל'פלג' והשוכן באשדוד, 'מהדרים' לקחת את המקסימום האפשרי של תקציב מהמדינה לת"ת חרדי.

קצת רקע: ישנן שלוש דרגות תקצוב אפשריות לת"ת. האחת היא מוסד כדושינסקיא וכדומה שאינו נוטל כלל תקציבים, השניה היא 'פטור', כרוב תלמודי התורה שנוטלים 40% תקצוב ולומדים מעט ליבה, ואילו השלישית והמקסימלית היא מוכש"ר (מוכר שאינו רשמי) - כלומר לימודים כמעט מלאים של לימודי חול ותקצוב כמעט מוחלט.

כאמור, כעת מתברר כי בעוד הת"ת המזוהה עם הקהילה החרדית שאינה קשורה לפלג באשדוד, 'אש דת', רשום כמוסד פטור כפי שנוהגים רוב תלמודי התורה, הרי שהמוסד ה'קנאי' יותר 'מאיר עיני ישראל' המזוהה עם קהילת גרודנא ו'הפלג' - רשום כמוכש"ר ומקבל אחוז תקצוב מקסימלי.

גורמים המקורבים להנהלת המוסד באשדוד טוענים בתגובה ל'בחדרי חרדים': "זה לא המוסד היחיד שמשתייך לפלג הירושלמי שנהנה מתקציבי המדינה, וכי הוראת מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבך הייתה כי לעת עתה כל המוסדות שכבר קיימים ומתקיימים על בסיס תקציב המדינה יכולים להמשיך ולקבל את התקציב אך כמובן ללא נתינת דריסת רגל למפקחי המחוז ותכניהם".

עוד הם מוסיפים: "ראוי ונצרך למי שמתיימר לכנות צביעות, לברר קודם את העובדות לאשורם ולהיווכח כי אנו פועלים אך ורק לאורו של מורנו ורבינו הגר"ש אויערבך".







הפלג הירושלמי תקצוב לחיידרים מאיר עיני ישראל מוסדות פטור אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד