כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תיעוד לילי: הרב מורגנשטרן והרב קוק נפגשו

יפה שיחתם של עבדי אבות יחד עם תורתן של בנים - 'בחדרי חרדים' עם שיחתם של הרבנים הצדיקים בפגישה הלילית שקיימו אמש

תיעוד לילי: הרב מורגנשטרן והרב קוק נפגשו

לאחר חצות לילה, כשפניו מועדות למירון, הגיע הלילה (ד') האדמו"ר רבי יצחק מאיר מורגנשטרן מירושלים למעונו של המקובל הצדיק הרב דב קוק מטבריה.

לפני כניסתו לחדרו של הרב קוק, ביקש הרב מורגנשטרן לטבול, ולאחר הטבילה נכנס אל חדרו. ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד שלב אחר שלב משיחתם של השניים שנסובה על דברי אמונה וחיזוק.


הרב קוק, מיד שראה את הרב מורגנשטרן, לחץ את ידו בידידות ואהבה וברכו בברכת 'בשורות טובות', ומיד ביקש הרב קוק "תעשו לי ברכה שאני יזכה לפתוח את הלב קצת בעבודת ה'", והמשיך וברך הרב "יהי רצון שתסור כל עורלת הלב ויכנס כל הטהרה, ונזכה לאמונה, שיסורו הכפירה ותיכנס האמונה, ותזכו בזכות אהרן הכהן לשמוח בשמחות של התורה, לשמוח בה', לשמוח בתורה, לשמוח באמונה בזכות רשב"י ואלעזר בנו ויותם בן עוזיהו עמהם והחוט המשולש לא במהרה ינתק' 'ותזכו לברכת הגשמים של החודש הזה, את כל ברכת גדול יום הגשמים שיחולו עליכם". הרב קוק כיבד את הרב מורגנשטרן בדבש, באגוזים, ובתמרים.

הרב מורגנשטרן ביקש לשמוע דבר חיזוק מהרב, והרב השיבו שדבר חיזוק הוא רוצה לשמוע מהרב מורגנשטרן כי "במקום גדולים אל תעמוד", והחל להתפלל ולבקש "קדשנו במצוותיך תן חלקנו בתורתך שבענו מטובך שמח נפשו בישועתך וטיהר ליבנו לעובדך באמת".

"החיזוק הגדול הוא", אמר הרב קוק "שאני יאמין זה שתהיה יותר אמונה, מי שיכול לעשות חיזוק באמונה זה הכי טוב, וזה יותר מהוכל. כל דבר חידוש בתורה שאפשר לחזק איתו את האמונה – זה החיזוק הטוב ביותר מכל החידושים, כל פירוש שאומרים בתורה אם הוא מחזק את האמונה – זה יותר טוב, אם זה רק פירוש ולא מחזק באמונה זה גם טוב, אבל חיזוק באמונה זה יותר טוב. האמונה זה עיקר התורה - ולכן כל דבר בתורה שבא לתת חיזוק באמונה זה יותר משובח, כי עיקר התורה אמונה – כל מצוותיך אמונה, לכן כל דבר שקשור לאמונה ומחזק את האמונה זה יותר משובח מדבר אחר כי זה העיקר. ומי שמצליח יותר להאמין הוא יותר צדיק, האדם יותר צדיק עד כמה שהוא יותר מאמין".

הרב קוק "כל הברכות שמברכים היום לא תופס כל כך – כי חסרה אמונה, אין אמונה בברכות, אם אדם היה מאמין בה' באמת הוא היה רודף אחריו כל היום". לאחר מכן ביקש הרב לשבת, ושהרב מורגנשטרן יברך אותו, וכך אכן עשה הרב מורגנשטרן תוך כדי שהרב מפטיר ומבקש "שאזכה ליראת שמים, שאזכה לאמונה, שאזכה לענווה בזכות רבי אלעזר בן דורדדיא", והרב מורגנשטרן מפטיר "שתזכו להחזיר בתשובה את כל עם ישראל".

לאחר מכן יצאו כולם מהחדר ובמשך מספר דקות דיברו לבדם. בסוף הביקור ליווה הרב קוק את הרב מורגנשטרן עד היציאה.





















הרב דב קוק הרב יצחק מאיר מורגנשטרן אמונה חצות מפגש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד