כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המבחן של דרעי: האם ש"ס תנעץ סכין בגבו של צביקה כהן?

המקומות שהתפנו בסיעת ש"ס במועצת העיר מטילים את המפלגה לתוך מדמנה לוהטת של תככים וכיפופי ידיים • בעוד סגן ראש העיר צביקה כהן מחלים מניתוח, מתמודד עוזרו לשעבר על מקום לצדו - זאת על אף היריבות המרה ביניהם • כל הפרטים

צביקה כהן, סגן ראש עיריית ירושלים מטעם ש"ס ומחזיק תיק חינוך. צילום: יעקב כהן
צביקה כהן, סגן ראש עיריית ירושלים מטעם ש"ס ומחזיק תיק חינוך. צילום: יעקב כהן

ימים מתוחים עוברים על ש"ס: בורסת שמות האנשים שעתידים לאייש את שני תפקידי חברי מועצת העיר ירושלים מטעם המפלגה, רק הולכת ומסתבכת - ולא ברור מי ישלם את המחיר.

כך הכל החל: שעות ספורות לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע על התפטרותו מהכנסת ועל מינויו המפתיע של מיכאל מלכיאלי שהיה עד כה חבר מועצה בבירה, החלו גורמים שונים המקורבים לדרעי לעלות את שמו של אברהם בצלאל כמי שראוי לרשת את תפקידו של מלכיאלי.

לדרעי עצמו אין בעיה עם בצלאל. אך עבור יו"ר ש"ס בירושלים, סגן ר"ע צביקה כהן – בצלאל הוא כמו סכין חדה בגב, זאת בעקבות העובדה שהאחרון פוטר על ידי כהן לפני מספר חודשים מתפקיד ראש לשכתו, לאחר שבין השניים עבר דם רע.

אולם למרות שברור לכל בר דעת, כי מינויו של בצלאל הוא סטירת לחי לכהן, אישית וציבורית, לאחר שכאמור הוא סיים את עבודתו אצל כהן בסכסוך קשה, כשהוא משמיץ אותו בין היתר באוזני יו"ר התנועה - בכל זאת, כהן עצמו לא נענה למקורביו בשום צורה ולא הסכים להביע את התנגדותו למינוי בצלאל בפני יו"ר התנועה או בפני כל גורם אחר במפלגה.

אין ספק שאילו כהן היה נעמד על רגליו האחוריות ומודיע באופן ברור כי הוא מתנגד בכל תוקף – המינוי לא היה עולה כלל על שולחנו של דרעי. אלא שכעת מחלים כהן מניתוח לב, ואם או בלי קשר לעניין – הוא מסרב אפילו לומר את המשפט הקצר והפשוט 'אני מתנגד', למרות שברור לכולם שזוהי דעתו הנחרצת.

כהן סבור גם כי אין צורך להביע את עמדתו, וכי "מי שצריך לדעת יודע" - בפרט יו"ר התנועה. כמו"כ, העובדה שהוא מחלים מניתוח לב, אוסרת עליו להתרגש ולהתאמץ יתר על המידה.

מלבד כהן, גם מנכ"ל ש"ס חיים ביטון מתנגד למינויו של בצלאל לתפקיד חבר מועצה, גם ביניהם עבר דם רע. ביטון גם יודע היטב את עמדתו של כהן והוא פרש אותה אמש בפגישתו עם יו"ר התנועה דרעי. היום צפוי ביטון להיפגש עם כהן בביתו שבירושלים.

במידה ודרעי בכל זאת ימנה את בצלאל לתפקיד, הרי שזה ייחשב כנעיצת סכין, מידו של יו"ר ש"ס, בגבו של הנציג המוניציפלי הכי בכיר והכי מוצלח בש"ס - צביקה כהן.

בנוסף, מלבד העיסוק הש"סי בבצלאל, דרעי נדרש למנות אדם נוסף לתפקיד חבר מועצה בירושלים, זאת בעקבות התפטרותו הפתאומית של נחמניאל סבן.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף לפני כחודש, כי לאחר התפטרות סבן, גורמים בכירים בש"ס פנו לישראל אוזן, צעיר תושב נווה יעקב בירושלים ואחראי על תעסוקת חרדים בג'וינט, והציעו לו את התפקיד. אוזן עצמו הסתפק ואמר ל"בחדרי חרדים" כי רק לאחר החגים הוא יביע את דעתו בנושא.

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, ההסתברות היא שאוזן ישמש כחבר מועצת העיר במקומו של סבן, הוא מתאים בדיוק לתפקיד, הוא גם נעים הליכות ובוגר ישיבות ומנגד הוא גם איש מקצועי ואמין.

שתי שאלות שנותרו הן האם דרעי יעמוד במבחן הנאמנות וההוגנות ולא ימנה אדם כנגד רצונו של כהן, וגם: האם שתיקתו של כהן תעמוד לו לרועץ ביום הדין הש"סי? ימים יגידו, קצת סבלנות.
צביקה כהן שס ירושלים מלכיאלי אברהם בצלאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד