כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

החלטה דרמטית: ראש מטה הדיור באוצר מבטיח - נאשר פיצול דירות

פרסום ראשון • לאחר שהמפלגות החרדיות הבהירו כי במושב החורף הנוכחי הן לא מתכוונות להרפות מנושא מצוקת הדיור החרדית, הבוקר נרשם הישג דרמטי ראשון במאבק, לאחר שראש מטה הדיור באוצר הבטיח לקדם את ההצעה לפיצול דירות להשכרה • כל הפרטים

(יעקב נחומי, פלאש 90)
(יעקב נחומי, פלאש 90)



לאחר שהמפלגות החרדיות הבהירו כי במושב החורף הנוכחי הן לא מתכוונות להרפות מנושא מצוקת הדיור החרדית, הבוקר (רביעי) נרשם הישג דרמטי ראשון במאבק.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, התחייב לקדם בהקדם האפשרי את הצעת החוק של ח"כ ישראל אייכלר, שהוגשה בכנסת הקודמת ונתקעה בעקבות התנגדויות של גורמים אינטרסנטים שונים בשלטון המקומי.

מדובר בהצעת החוק של ח"כ ישראל אייכלר לפיה ניתן יהיה לפצל דירות להשכרה, זאת במטרה לנסות ולהוריד את מחירי השכירות המאמירים. התחייבות עלתה במהלך פגישתו של אייכלר בלשכתו של יצחקי במשרד האוצר.



אייכלר ויצחקי בפגישה, הבוקרצילום: אייכלר ויצחקי בפגישה, הבוקר
אייכלר ויצחקי בפגישה, הבוקר


כזכור, אייכלר ניסה כבר מספר פעמים לקדם את הצעת החוק, אך בכל פעם נתקל בהתנגדויות מצד גורמים בשלטון המקומי. על פי הצעת החוק, "חלוקתה של דירה קיימת למספר יחידות דיור, לא יחייב היתר, אם גודל הדירה המקורית עולה על 100 מטר רבוע, גודל כל דירה לאחר החלוקה לא יפחת מ-35 מטר רבוע והיא כוללת מטבח, שירותים וכניסה נפרדים".

עוד נכתב בהצעת החוק כי החלוקה אף תהיה פטורה מהיטל השבחה, אם וכאשר תושכר לזוגות צעירים, לבודדים, לתלמידים וסטודנטים. החוק מיועד לחמש שנים, בתקוה שעד אז יבא פתרון כולל למצוקת הדיור.

בהגשת הצעת החוק אמר אייכלר כי "פיצול דירות גדולות, תואיל לכל אזרחי הארץ החיים בשכירות ואין להם דירה משלהם. ועדת השרים לענייני חקיקה תמכה ואישרה את ההצעה. גם שרי הממשלה הבינו, כי פיצול הדירות יציף את השוק בדירות להשכרה ויוריד את המחירים בכל הארץ. זהו מרכיב מרכזי ברפורמת הדיור, ששר האוצר מתכנן כדי להוריד את מחירי הדיור בארץ. אך עד שהשר כחלון יצליח בע"ה לעצור את גזל הקרקעות בשיטת המכרזים למרבה במחיר ויוציאו מכרזים למי שיתן מחיר זול יותר למשתכן, יעברו חמש שנים לפחות. בשנים אלה יש להציף את השוק בדירות להשכרה".

כאמור, כעת נרשם הישג ראשון במאבק עם התחייבותו של יצחקי לקדם את הצעת החוק. מדובר בצעד דרמטי בניסיון להוזיל באופן משמעותי את מחירי השכירות.
ישראל אייכלר מצוקת הדיור החרדית אביגדור יצחקי פיצול דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד