י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כלים מעשיים להתמודדות עם שוק הביטוח והפיננסים

עידן המידע הביא איתו את הנגיעה של כל אחד ואחת בעולם הפיננסי. אבל כמה מאיתנו אכן מבינים אותו באמת? עכשיו יש לך הזדמנות ללמוד מה שחשוב

כלים מעשיים להתמודדות עם שוק הביטוח והפיננסים

עידן המידע הביא איתו יחד עם האינטרנט את הכפר הגלובלי ואת הנגיעה של כל אחד ואחת בעולם הפיננסי. אם עד לפני שנים לא רבות היה זה תחום סגור לקליקה מקצועית, וכמעט לא נשמעו בשיח הציבורי מילים כמו "פנסיה צוברת", "ביטוח פנסיוני", "שוק ההון" ודומותיהן, הרי שכיום מדובר בנושאים שהצליחו להוציא מאות אלפים מן הבתים להפגנות בלב תל אביב.
אך כמה אנשים באמת מבינים את המושגים הללו עד הסוף? כמה אנשים באמת יכולים לנהל שיח מושכל על ביטוח פנסיוני שנוגע לרווחת כל אזרח ואזרחית בישראל בימי הזקנה שלהם? אחד המוסדות המובילים בישראל, מכללת עדיף, נוסד בדיוק למטרה זו – להגברת המודעות הציבורית ולשיפור המקצועיות של בעלי המקצוע העוסקים בתחומים הפיננסיים בישראל.

ניתוחים עדכניים של מגמות השוק

"המומחיות הגדולה ביותר שלנו היא לעשות ניתוחים על כל מה שקורה בשוק ובהתאם לכך לבנות את הקורסים שלנו על מנת שיעניקו כלים להתמודדות עם אתגרי העתיד", מסבירה שלומית יה"ב מנכ"לית מכללת עדיף . לדבריה, המכללה נמצאת בקשר גם עם קבוצת עדיף תקשורת המעניקה את המידע העדכני ביותר על הנעשה בתחום הביטוח והפיננסים ובתחומי החקיקה והרגולציה הקשורים להם.

"מכללת עדיף, להבדיל מאחרים, עורכת ניתוחי שוק שמסתמכים על המגמות ועל הרגולציה וכל מיני ניתוחים סטטיסטיים. רק אחרי שאנחנו לומדים מה שקורה בשוק אנחנו בונים סילבוס. הסילבוס עצמו בנוי בצורה כזאת שאנחנו משלבים המון פרקטיקה בלימודים. הפרקטיקה היא גם הטריגר שבאמצעותו אותו אדם שלומד אצלנו יודע גם לעשות משהו עם מה שהוא למד. הוא לא נשאר רק עם הידיעות שלו. המטרה שלנו היא שהאדם יידע מה לעשות בשטח עם הידע שלמד אצלנו. אם הוא לא יודע – הוא יכול להתייעץ איתנו ולקבל ליווי עד שיבין מה הוא צריך לעשות".

סילבוס מסודר, אך פתוח לתכנים מתעדכנים

יהב הסבירה כי כל הקורסים בנויים על פי סילבוס מסודר, אולם הם פתוחים לעדכונים רלוונטיים בזמן אמת. " יש סילבוס מסודר שנבנה אחרי מחקר מאוד רציני. אנחנו חיים את השוק ביום יום, חוקרים אותו, ויודעים מה קורה בו ומה הצרכים של השוק ובהתאם לכך מלמדים את הסטודנטים איך לתפקד בשוק הזה בצורה יעילה ואפקטיבית. יכול להיות שבמהלך הקורס עצמו יוכנסו אליו ערכים שלא תוכננו מלכתחילה. אם הקורס אורך שבעה או שמונה חודשים ופתאום יש שינוי רגולטורי – אנחנו נכניס אותו פנימה".

מה הדגש העיקרי בלימודים במכללה?

"אנחנו מלמדים את האדם איך ליישם את מה שהוא למד. עובדים המון על פרקטיקה. לא מסתפקים רק בהרצאות. יש לנו דגש על תרגול חי – לא מקרים תיאורטיים בלבד או תרגילי מחברת, אלא ממש תרגילים אמיתיים שעושים בסדנאות מיוחדות עם המון חשיבה ועבודה פנימית. השיעור הוא שיעור סוער של הבניה. חלק ממנו זה הלמידה הראשונית, אחרי זה יש המון סיעור מוחות על מנת ליצור מצב של שינוי חשיבתי בתוך הקבוצה", מסבירה יהב. עוד היא מוסיפה כי רמת העדכון של הקורסים על פי הנתונים העדכניים ביותר שבשוק הפיננסי וברגולציה, גורמת לכך שפעמים רבות קורסים שמועברים בשנה אחת שונים לחלוטין מקורסים שעברו בשנה אחרת ותמיד רלוונטיים לדרישות הרגולטוריות העדכניות ביותר.

סדנאות לתמיכה בעובדי הביטוח והכשרה לכלכלת משפחה

במכללת עדיף פועלים מספר בתי ספר: בית ספר לביטוח, לשמאות, אקדמיה לפיננסים, בית ספר למכירות, בית ספר לשוק ההון, כישורי חיים פיננסיים וסדנת מכירות בשם 'פשוט למכור'. בבית הספר לביטוח ניתן ללמוד בקורסים ייעודיים המכינים את הסטודנטים למבחני רשות ניירות ערך ומשרד האוצר לקבלת רישיון ביטוח. בנוסף לכך, מתקיימים בו קורסים להרחבת ידע והשתלמויות קצרות בנושאי רגולציה, ניהול סיכונים ועוד.
בית הספר לשמאות הוא היחיד בישראל המעניק אפשרות ללמוד באופן מסודר את תחום שמאות הרכוש, השמאות החקלאית ושמאות ימית. הוא נפתח בשנת 2006 ופועל בשיתוף פעולה הדוק עם איגוד השמאים. תכניות הלימוד נבנות על פי הצרכים העדכניים ביותר של תחום השמאות וראשי איגוד השמאים אף חתומים על תעודות הגמר שמקבלים בוגרי בית הספר. לימודי כישורי חיים פיננסיים פונים אל הציבור הכללי שמעוניין להיות בעל ידע בסיסי טוב בכל הנוגע לשוק ההון, לביטוחים, לחינוך הפיננסי וכמובן, לכלכלת משפחה חיובית.
אחד האפיקים הייחודיים ביותר שמעניקה מכללת עדיף לעוסקים בתחום הביטוח כולל את סדנאות 'יותר אישי' המיועדות להעניק כלים לשיפור יכולת ההתמודדות של עובדים ושל סוכני ביטוח עם תנאי עבודה קשים ולוחצים ועם השחיקה המאפיינת במקרים רבות את התחום. בצוות הסדנאות פועלים פסיכולוגים קליניים שעברו הכשרה מיוחדת.

לפרטים>>
מכללת עדיף שוק ההון עסקים השקעות ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד