י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המל"ג הודיעה על סגירת המכללה החרדית של עדינה בר שלום

המועצה להשכלה גבוהה הודיעה על סגירת המכללה החרדית אותה ייסדה הרבנית עדינה בר שלום, בתו של רבי עובדיה יוסף זצ"ל • הרקע לסגירה: חובות עתק של המכללה, ירידה במספר הסטודנטים וביקורת על אופן ניהולה • הרבנית בר שלום: "על המל"ג להתבייש"

המכללה החרדית בירושלים
המכללה החרדית בירושלים

המועצה להשכלה גבוהה הודיעה על סגירת המכללה החרדית בירושלים, אותה ייסדה הרבנית עדינה בר שלום.

בעקבות חובות ענק, החליטה המל"ג על סגירת המוסד האקדמי החרדי המוביל בירושלים - המכללה החרדית, שהקימה בתו של הגר"ע יוסף זצ"ל.

במכללה החרדית למדו סטודנטים וסטודנטיות מכל גווני הציבור החרדי ומכל רחבי ישראל, בארבעה עשר מסלולי לימוד אקדמיים לתארים ראשונים ושניים.

עד כה המכללה תוקצבה על ידי הועדה לתכנון ותקצוב שעל יד המועצה להשכלה גבוהה בישראל. אך המכללה נקלעה לקשיים ומספר התלמידיןם והתלמידות במוסד ירד דרמטית. עקב זאת החליטה המל"ג לסגור את המוסד.

שר הפנים אריה דרעי דרש משר החינוך נפתלי בנט, הסברים בישיבת הממשלה.

עדינה בר שלום הגיבה ל'חדשות 10': "במקום להעלות אותנו על דרך המלך זה מה שהם עושים? הם צריכים להתבייש".

ח״כ יונה, פרופ׳ לחינוך, הגיב כי: "ההחלטה של המל״ג לסגור את המכללה החרדית שהקימה הרבנית עדינה בר שלום אומללה. עדינה בר שלום, כלת פרס ישראל, אישה פורצת דרך, שפועלת ללא לאות לשילוב חרדים בחברה הישראלית בכלל ובשוק העבודה בפרט, הביאה את המכללה להישגים מרשימים ביותר. לא ברור מה השיקולים שהביאו לסגירת המכללה, אבל הם עומדים בניגוד להיגיון הקובע שהחברה החרדית יכולה, אם ינתנו לה האפשרויות, לתרום באופן דרסטי לצמיחה הכלכלית של המשק. אני קורא לשר החינוך, העומד בראש המל״ג, לשקול מחדש את החלטתו ואף לאפשר למכללה להרחיב את פעילותה הברוכה".
מכללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד