י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עורך 'בקהילה' אברהם דב גרינבוים - פורש

עורך שבועון 'בקהילה' אברהם דב גרינבוים, פורש מעריכת העיתון 'בקהילה' • את מקומו ימלא העיתונאי והסופר שלמה קוק

אברהם דב גרינבוים. צילום: יעקב לדרמן
אברהם דב גרינבוים. צילום: יעקב לדרמן

דרמה בתקשורת החרדית: עורך שבועון 'בקהילה' אברהם דב גרינבוים, פרש היום בעיתון בקהילה.

גרינבוים החליף את העורך הקודם בנימין ליפקין שעבר לעיתון "המבשר".

את מקומו של גרינבוים ימלא הסופר והעיתונאי שלמה קוק.

בטורו 'הישורת האחרונה' שיפורסם מחר (חמישי) נפרד גרינבוים בפעם האחרונה מהקוראים: "לאחר שבע שנים אינטנסביות בעריכת עיתון בקהילה החלטתי לקחת פסק זמן מעריכת העיתון".

"אני מביט לאחור ‏בסיפוק רב השתדלתי, עמלתי ויגעתי בסיעתא דשמיא לשרת נאמנה את שלוחיי ולהוות פה ושפה לציבור ההארד קוד, המיינסטרית והקונצנזוס החרד לדבר ה'".

"כתבתי את מה שאני מאמין והאמנתי במה שאני כותב. שקדתי יחד עם צוות 'בקהילה' להוביל עיתונות חרדית במיטבה, לקדם תקשורת ייעודית, מקצועית ואיכותית ולהגיש בפני הקוראים את מיטב הכתבות הטורים והמדורים".

"טובת הקורא עמדה לנגד עיני במהלך כל השנים תחילה כסגן עורך ובארבע שנים האחרונות כעורכו הראשי של העיתון. ברוך ה' ידענו עליות ומורדות, גלים וסערות ברכות ושבחים, מטבע הדברים גם חירופים וגידופים".

לסיום כותב גרינבוים "אני רוצה להודות לידידי שחלקו עמי לאורך השנים את המלאכה, עמדו לצידי ועמדתי לצידם. המולי"ם, העורכים, אנשי השיווק וההנלה, אנשי העיצוב וההפקה, עורכי כל חלקי העיתון, כותבי העיתון על כל חלקיו. תודה מיוחדת לקרואיי שחלקו עמי את האוריתהם, הערותיהם וערותיהם"

"לכל דבר יש סוף, ויש סוף ללא דבר".

גרינבוים צייץ בטוויטר: נפרד מ'בקהילה' ברכה למשמר הנכנס: ידידי העיתונאי הנמרץ והמוכשר, שלמה קוק.

שלמה קוק צייץ אף הוא והגיב לגרינבוים: אחי הבכור, תודה! נרגש להיכנס לנעליך הגדולות. בהצלחה לכולנו.

העורך החדש שלמה קוקצילום: העורך החדש שלמה קוק
העורך החדש שלמה קוק

את כתיבתו החל גרינבוים כבר בגיל צעיר, במאמרים שפרסם מעת לעת בעיתונים 'המודיע' ו'עולם החסידות'. לאחר נישואיו עסק במוסיקה והלחנת שירים, ורבים מהם חדרו לחסידות גור והם מושרים גם כיום בישיבותיה. את פרנסתו מצא דווקא כגראמער ב'מצוה טאנץ', ובמקביל החל לעסוק בכתיבת ספרי ביוגרפיה וראיונות.

ברבות הימים חבר גרינבוים ל'איחוד מוסדות גור' ולחברת 'אפקט', ושימש כתסריטאי ובמאי בעשרות סרטי תיעוד והפקה גדולים ונחשבים. עד היום, לצד עבודתו כעורך, הוא כותב תסריטים למוסדות ולפרטיים.

בשנת תשס"ט החל לערוך את ביטאון 'עולם החסידות' המיתולוגי, שזכה לשינוי צורה והפך ל'מורשה'. הוא הביא ל'מורשה' טורים מחשובי הרבנים כמו הגר"ח וואלקין, הגר"ר אלבז ורבי מיילך בידרמן, כמו גם ראיונות עם שורה ארוכה של גדולי ישראל ואדמו"רים.

לקראת חג הסוכות תש"ע הצטרף לשבועון 'בקהילה', והפך לסגנו של העורך בנימין ליפקין. יחד, שדרגו השניים את העיתון למגזין עם שלל מוספים - כפי שהוא נראה כיום. עם מעברו של ליפקין ל'המבשר' בסוף שנת תשע"א, הפך גרינבוים לעורכו הרשמי של בקהילה.

טורו 'הישורת האחרונה' הוא אחד הטורים הנקראים בשקיקה מידי שבוע במגזר החרדי, וכבר הספיק לעורר רעש וגילויים מסעירים. גרינבוים - הצנוע מטבעו - לא חת להעביר ביקורת נוקבת פנים חרדית מחד, ולהחמיא כשמגיע מאידך, גם אם הדברים לא תמיד עולים בקנה אחד עם רצון המכותבים.
בקהילה אברהם דב גרינבוים שלמה קוק פרישה המשמר הנכנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד