י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האופוזיציה הצביעה בעד; "תקציב של ברית מילה"

התקציב שאושר אתמול, בחלקו בהצבעה בטעות של חברי האופוזיציה, זוכה למתקפה חריפה מצד הח"כים - שרק אתמול שבו מהחופשה: "הקול קול כחלון, והידיים ידי נתניהו"

מליאת הכנסת, פלאש90
מליאת הכנסת, פלאש90

נראה שהפגרה הארוכה השפיעה רבות על חברי הכנסת, ובפרט לאלו שבאופוזיציה: אמש (ד') נרשם רגע מביך במליאת הכנסת, לאחר שכ-30 חברי אופוזיציה הצביעו בטעות בעד חוק התקציב לשנים 2017 ו-2018, התוצאה הייתה: 92 בעד 17 נגד, וההצעה הועברה לוועדת הכספים.

חברי האופוזיציה שטעות סברו כי הם מצביעים על סעיף ספציפי בתקציב המתמקד בשקיפות על גורמי ביטחון. בנוסף: בהצעת חוק-יסוד: משק המדינה תמכו 61 והתנגדו 50. בהצעת חוק התכנית הכלכלית - תמכו 61 והתנגדו 50. בהצעת חוק ההתייעלות הכלכלית תמכו 61 והתנגדו 51 ובהצעת חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית - תמכו 61 והתנגדו 50 והיא תועבר לוועדת הכספים.

האופוזיציה התנחמה בנשיאות נאומים נגד התקציב וממשלת נתניהו. "תקציב המדינה מנציח את הכיבוש ומעצים את מפעל ההתנחלות ומעמיק את האפליה נגד האזרחים הערבים המהווים 20% מאזרחי המדינה, מעצימה את הפערים והקיפוח, במקום לשרת ולקדם את התחום האזרחי, חברתי, בריאותי וחינוכי", אמרו ברשימה המשותפת.

יו"ר מרצ גלאון אמרה כי "חיי האזרחים לא מעניינים את הממשלה. היא עסוקה מדי בלרדוף אחרי הזנב של עצמה, לחוקק פתיחה וסגירה של תאגיד שידור ציבורי. היא לא מתעניינת לרגע בכספי הציבור, בציבור, או בתקציב".

ח"כ דב חנין אמר כי "הקול קולו של כחלון, אך הידיים ידיו הנוראיות של נתניהו. הממשלה הזו היא ממשלה רעה והיא מביאה תקציב רע, תקציב איום ונורא, לא פחות. זה תקציב של ברית מילה: מקצצים לקטנים ומחלקים עוגות לגדולים".

ח"כ מנואל טרכטנברג אמר כי "רשימת האין, מה שאין בתקציב, היא ארוכה מאוד, אין בתקציב הזה תוכנית כלשהי לעידוד הצמיחה במשק ולעידוד הפריון. אין בתקציב הזה פתרונות מספיקים למשבר הדיור. רבותי, פתרונות בדקה ה-90 שאנחנו חיים בה בתחום הדיור ידרשו, אין מנוס מזה, גם השקעת כספים רבים, ואלה לא סומנו בתקציב הזה".

ח"כ מיקי לוי אמר כי "אין בתקציב הזה מחוללי צמיחה, כלום. לא שמעתי פה כלום, שמעתי סיפורים. אין כאן תכנית כלכלית. יש כאן תכנית גזברות של חלוקת תקציבים. כל התקציב הזה וחוק ההסדרים מטרתו אחת: מיסים, מיסים, מיסים. למצוא מתחת לבלטה כסף כדי לכסות על הגירעונות שהממשלה הזאת יצרה בגלל כספים קואליציוניים".
חוק התקציב דב חנין תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד