י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתיב חייו של הרב אוריאל מלכה ז"ל • מיוחד

בהלוויתו ידעו בניו רק לענות "אמן", בגלל גילם הצעיר • איזו הודעה שלח לרב השב"ס 5 דקות לפני שנהרג? • אחיו דודי, וידיד המשפחה עמי מימון, סופדים לרב מלכה ז"ל, שנהרג באוטובוס

אוריאל מלכה ז"ל. צילום: בחדרי חרדים
אוריאל מלכה ז"ל. צילום: בחדרי חרדים



משפחות ההרוגים מאסון השריפה בכרמל, מתקשות לעכל את גודל הטרגדיה הנוראה.

חלק ממשפחות ההרוגים כבר יושבים בביתם 'שבעה' ועושים חשבון נפש. חלקם האחר עדיין עושים את דרכם למנוחות, יחד עם יקיריהם שעלו בסערה השמיימה.

אחד מהרוגי אוטובוס השב"ס הוא הרב אוריאל מלכה זצ"ל. מלכה, בן 32, אב לחמישה ילדים קטנים, תושב קרני שומרון, קצין בסיירת הצנחנים של צה"ל. הוא שירת ככלאי בכלא 'אוהלי קידר', והגיע לשב"ס רק כדי לעזור.

אמש (מוצ"ש), התקיימה הלוויתו בעיר יבנה שבה מתגוררים הוריו. אלפים ליוו את אוריאל בדרכו האחרונה. אביו אמר קדיש לעילוי נשמתו, בניו ידעו רק לומר "אמן" בגלל גילם הצעיר.

הרב הראשי של שירות בתי הסוהר, ספד לאוריאל וסיפר: "חמש דקות לפני פטירתו של אוריאל, קיבלתי ממנו הודעת SMS בה הוא כתב: "'אני בדרך לחילוץ יהודים. נהיה בקשר'".

בקול בוכים, אמר הרב: "נמשיך את הקשר של אוריאל בעולם הזה, ונעשה את כל הפעילות לזכרו".

עם חברים בצבאצילום: עם חברים בצבא
עם חברים בצבא


"איך נתמודד עם אסון כה גדול"

בשיחה כאובת לב ל'בחדרי חרדים', סופד אחיו דודי לאישיות הנפלאה אודותיה כולם מדברים.

"האישיות של אחי ניתנת להגדרה בפסוק אחד 'אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי', זה היה אוריאל.

"הוא דאג כל הזמן לאחרים, היה לוחם בסיירת צנחנים, במהלך חייו הוא פגש את המוות מספר פעמים. תמיד הקב"ה היה לפניו והוא ניצל ברגע האחרון. הוא תמיד היה מחזק אותי. תמיד היה מציף את המשפחה באנרגיות של תורה, מצוות והלכה.

"אחי הצעיר דיבר עם אוריאל כשהוא היה על האוטובוס. הוא אמר לו 'רק עולים לצפון ואני חוזר לשבת, צריכים לעזור בחילוץ אסירים'. אני לא מבין איך קרה לנו דבר כזה בחנוכה. האש כיבתה את האור. איך נתמודד עם אסון כה גדול.

"קשה לנו מאד עם החיסרון הגדול הזה. עברה עלינו שבת קשה מאד. בבית תמיד הוא היה אחראי על השירה ודברי התורה. הוא היה כמעין רב בבית, לא יודע מה נעשה בלעדיו", מסכם האח דודי.


באוטובוס עם חבריםצילום: באוטובוס עם חברים
באוטובוס עם חברים


"כואב לנו בצורה שלא ניתנת לתיאור"

גם ראש מועצת קרני שומרון, הרצל בן ארי, הכיר את אוריאל ז"ל, כמו גם את בני משפחתו.

"אני עוד הכרתי את אוריאל כתלמיד בישיבת ההסדר. הוא למד כאן עד שיעור י"ב, לאחר מכן הוא יצא לשליחות חינוכית בחו"ל. כשחזר להתגורר בקרני שומרון, הוא היה אבא ל-5 ילדים.

"בדרך כלל שסופדים אדם אחרי מותו או פטירתו אומרים עליו דברים טובים. את המילים הללו על אוריאל היה אפשר לומר גם בחייו. אדם שעל מידותיו הטובות, גם בין אדם לחברו וגם בין אדם למקום, אין מי שיערער.

"ביום חמישי בלילה, מיד לאחר שקיבלנו את הבשורה המרה, פגשתי אדם אלמן מקרני שומרון. אמרתי לו "לך הביתה לא מתאים לך להיות פה, יש לי משפחה שאתה צריך להיות פה". הוא ענה לי "איך אני יכול לעזוב את המקום, כשאשתי הייתה חולה הוא היה לצידי כל הזמן, לא עזב אותנו לרגע, אני יכול לעזוב אותו כעת?!".

"פגשתי גם אחד מקציני שירות בתי הסוהר שהכיר את אוריאל, הוא סיפר לי שאיך שהוא נכנס לתפקיד שלו, הוא קבע שיעורים בכלא, הביא אסירים וסוהרים לדרשות והרצאות על ענייני התורה והגמרא.

"חבל על דאבדין. צער גדול מאד למשפחה, להורים, לילדים ולנו התושבים כואב הלב בצורה שאנחנו לא יכולים לתאר אותה", מסכם ראש המועצה.



"כל המשפחה עוסקת בעזרה ובהצלת נפשות"

עמי מיימון, ידיד המשפחה, הכיר את אוריאל ונמצא בקשר טוב ויום יומי עם אחיו. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא מספר על המשפחה: "מדובר במשפחה שכל הילדים גדלו על חינוך לאהבת הארץ והמולדת.

"כמעט כל בני המשפחה עוסקים בהצלת נפשות ובעזרה לזולת, האבא שוטר, האח דודי קצין בצבא וכל האחים עוסקים במלאכת קודש למען הציבור.

"מדובר במשפחה של נתינה ואהבה לכלל ישראל. נפעמתי לראות את כמות האנשים הגדולה שהגיעה ללוותו אתמול בדרכו האחרונה. הוא היה תלמיד חכם, בעל מידות ייחודיות".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד