י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השר אזולאי במכתב חריף ליועץ המשפטי: "נחצו כל הגבולות האדומים"

הפרובוקציה שחוללו אתמול הרפורמים ונשות הכותל ברחבת הכותל, ועמידתה של משטרת ישראל מהצד, מגיעה לממשלה - שר הדתות שיגר הבוקר מכתב חמור ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו הוא תוקף את המשטרה וקורא לו להתערב • צפו

השר אזולאי, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
השר אזולאי, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

בעקבות הפרובוקציה החמורה של הרפורמים ו'נשות הכותל' אתמול (ד') ברחבת הכותל המערבי, שיגר שר הדתות דוד אזולאי מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבו הוא דורש ממנו להנחות את המשטרה למנוע בעתיד פרובוקציות שכאלו.

המכתב מגיע לאחר שהמשטרה התנערה אמש מהתערבות באירוע החמור, שבו חיללו הרפורמים את הכותל המערבי ואת ספרי התורה שהיו ברשותם, זאת בעוד שהמשטרה צפתה במתרחש ולא עשתה דבר בכדי למנוע את החרפה.

"בהתאם לדיווחים שקיבלתי מהרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים, ומהתקשורת, עולה כי הבוקר הגיעו לרחבת הכותל כמאתיים מנשות הכותל ונציגי הזרמים הרפורמי והקונסרבטיבי, כשספרי תורה בידיהם, וקיימו הפגנה, הכוללת תהלוכה וטקס תפילה, כאשר מקצת מהגברים המשתתפים בטקס פרצו לעזרת נשים עם ספרי תורה במטרה להשתתף בתפילת הנשים המעורבת בעזרה זו. כן קיימו המפגינים תפילה שוויונית ברחבה העליונה של הכותל בניגוד להנחיות היועץ המשפטי של המשרד" כותב השר.

אזולאי מפרט: "בטקס זה נחצו כל הגבולות בהיבטים הבאים: תפילת הנשים בעזרת הנשים היתה תפילה מעורבת בהשתתפות גברים, ובאופן הפוגע במנהג המקום וברגשות ציבור הנשים המתפללות בעזרה. לראשונה, הוכנסו ספרי תורה לכותל ע"י גורם פרטי, בניגוד לנוהל שלעניין שהונפק ע"י רב הכותל והמקומות הקדושים".

"המפגינים יצרו פרובוקציה בגיבוי המשטרה, שאפשרה הכנסת ספרי התורה ולא התערבה בטקס, חרף הפרת הכללים והפגיעה במנהג המקום וברגשות המתפללים, כאמור. מטרת הטקס, בניגוד לעבר, היתה יצירת פרובוקציה, באשר המפגינים לוו בעשרות אנשי תקשורת והצהירו כי בכוונתם "לכבוש את הכותל" ולהחזירו לעם היהודי.

"קיום תפילה שוויונית ברחבה העליונה של הכותל הינו בניגוד להנחיות היועץ המשפטי של המשרד, שהוצאו לאחרונה על דעתך. אין צורך לומר שהתנהלות פרובוקטיבית זו ראוייה לכל גינוי ואינה יכולה לחסות תחת כנפי משטרת ישראל".

"אשר על כן אודה לך אם תנחה את משטרת ישראל לפעול באמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע פרובוקציות מעין אלו, ובכלל זה הכנסת ספרי תורה לכותל ע"י גורמים פרטיים, תפילת גברים בעזרת נשים ותפילת נשים בעזרת הגברים, תפילה מעורבת ברחבה העליונה וכן עריכת טקסים ותהלוכות שמטרתם יצירת פרובוקציות גרידא", מסיים השר אזולאי.





אזולאי רפורמים בכותל היועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד