ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

למרגלות הקרמלין: חום יהודי במינוס 26

יום רביעי, נר ראשון של חנוכה, למרגלות הקרמלין ליד 'כיכר האדומה' במרכז מוסקבה. כאן הברכה "בימים ההם, בזמן הזה" מקבלת משמעות עמוקה הרבה יותר • תיעוד מרגש

הדלקת הנרות בקרמלין
הדלקת הנרות בקרמלין

כאשר נשמעו ברכות הדלקת נר החנוכה שבירך רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר באירוע השנתי המרגש בכיכר האדומה "בימים ההם ובזמן הזה", מילות הברכה קיבלו משמעות אחרת, עמוקה ומובנת יותר.

היה זה ביום רביעי בערב, נר ראשון של חנוכה, למרגלות הקרמלין ליד 'כיכר האדומה' במרכז מוסקבה.

הקור עמד על 26 מעלות מתחת לאפס, ולמרות זאת המונים רבים שלא וויתרו על החוויה הרוחנית והמרגשת כל-כך, עת מדליקים את נרות החנוכה מעל החנוכיה המתנשאת בגובה רב, על גבי במה רחבה ומקושטת היטב בכרזות חג החנוכה, המביאות את דבר נס החנוכה לעשרות אלפי העוברים והשבים בצומת הכי מרכזית ברוסיה, הגיעו לכיכר האדומה.

הדלקה מרכזית זו - כבכל מקום בעולם בו פועלים שלוחי הרבי הינה בהוראתו של הרבי מליובאוויטש זי"ע שקרא לנצל את חג החנוכה ולהדליק בו חנוכיות פומביות ברחובה של ערי, כדי לפרסם את הנס באופן הרחב ביותר, והשנה ההדלקה הזו הגיע לבתיהם של מליוני צופים בכל מדינות חבר העמים. לא היה כלי תקשורת ומדיה רוסית שלא היו שם בכיכר ושידרו את טקס ההדלקה ישירות לבתיהם של מליוני צופים בכל חבר העמים. "פרסומי ניסא" למהדרין מן המהדרין.

ריקודי השמחה ומעגלי הריקודים שפרצו מיד, הביעו את תחושות הציבור מגודל המעמד ויוקר השעה.

הריקודים היו מלווים ב"פרחי ירושלים" שלראשונה הופיעו במוסקבה, בהופעה שגרמה קידוש שם שמים גדול.

אירוע מרכזי זה, היה מעין יריית הפתיחה למאות אירועים כאלו בכל רחבי מדינות חבר העמים, כאשר ברוב הערים המרכזיות בחבר העמים נערכים אירועים פומביים אלו, בנוסף לאירועים תורניים וחגיגיים רבים בכל הקהילות, בתי כנסיות, ישיבות ובבתי הספר של רשת החינוך הגדולה "אור אבנר" מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב.

עם סיום האירוע המרכזי בקרמלין, נערך בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" דינר מרכזי ויוקרתי לתומכי הקהילה, ובמרכזה הדלקת נר החנוכה, שירות ותשבחות לבורא עולם, על החסד והנפלאות בימים ההם ובזמן הזה.






















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד