כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הנתון המדהים: כמה סינים מתמודדים על משרת פקיד קבלה

התחרות העזה על משרות בשירות הציבורי בסין שוברת שיאים; למה מיליוני סיניים רוצים להגיש תה, לתאם פגישות ולקבל את פני המבקרים במשרד?

  • ב' חשון התשע"ז
עובדים בסין. צילום: משה שי, פלאש 90
עובדים בסין. צילום: משה שי, פלאש 90 צילום: משה שי, פלאש 90

משרה פנויה בסין גררה לאחרונה כמעט 10,000 הגשות מועמדות, אולם למרבה הפלא לא היה מדובר בתפקיד בחברת היי-טק מצליחה כמו עליבאבא או טנסנט. במקום זאת, המשרה המדוברת היתה של פקיד קבלה במשרדי מפלגה פוליטית סינית חסרת השפעה, שתפקידו כולל בעיקר להגיש תה, לתאם פגישות ולקבל את פני המבקרים - לא בדיוק תפקיד החלומות.

משרות בשירות הציבורי בסין - שזכו לכינוי "קערת האורז מברזל" בזכות הקביעות, ההכנסה היציבה וההטבות הנדיבות שהן מציעות - נחשבות למבוקשות ביותר במדינה המאוכלסת בעולם, ותהליך ההתמודדות עליהן נחשב לתחרותי במיוחד.

מלבד התנאים הכספיים, משרות זוטרות במגזר הציבורי בסין מפתות בשל הדרישות הנמוכות יחסית מהמועמדים, שכוללות לא פעם תואר ראשון בלבד וניסיון עבודה של שנתיים.

בתחילת השבוע חלף המועד האחרון לרישום למבחני הקבלה לשירות המדינה בסין, וכ-1.4 מיליון בני אדם נרשמו להם השנה. במסגרת תהליך הרישום למבחנים נדרשים המועמדים לבחור במשרות שבהן היו רוצים לעבוד, ומספר שיא של 9,837 מועמדים ומועמדות בחרו בתפקיד שהגדרתו "צוות קבלה לציבור במשרדי הליגה הדמוקרטית של סין" בבייג'ין.

הליגה הדמוקרטית היא אחת משמונה מפלגות מיעוט פוליטיות שמורשות לפעול במקביל למפלגת השלטון הקומוניסטית. השפעתן על המערכת הפוליטית נחשבת למזערית, ומשרה בהן רחוקה מלהיחשב ליוקרתית.

בממוצע התמודדו 49.5 מועמדים על כל תפקיד בשירות הציבורי השנה, עלייה לעומת 46 מועמדים לתפקיד בשנה שעברה. מנגד, היו 223 משרות שכמעט איש לא התמודד עליהן, בהן תפקידים ברגולטור הבנקים ובתחום המטאורולוגי באזורים מרוחקים כמו מונגוליה הפנימית ומחוז שינג'יאנג.

ביקוש גבוה למשרות במגזר הציבורי אינו ייחודי לסין. כך למשל, במדינת אוטר פרדש בהודו, התמודדו בשנה שעברה 2.3 מיליון מועמדים על 368 משרות ממשלתיות זוטרות של מגישי תה או שומרי לילה.

קישורים:
מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה''ב
ציון ממוצע 57: שיא נכשלים בבחינת עורכי הדין
הכינו את כרטיסי האשראי: דיוטי פרי שני ייפתח בנתב''ג
פקיד קבלה סין שירות ציבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד