כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"התלמיד החרדי בן ערובה של ההסכם הקואליציוני - בנים חורגים"

מנהלי מוסדות הפטור והמוכש"ר נדהמו לגלות החודש כי הכספים שהיו אמורים לעבור אליהם קוצצו בכ-16% • "לו היו מודיעים למאה מורים בחינוך הרשמי שהם צריכים להסתפק החודש ב-84% ממשכורתם המדינה הייתה רועדת" • כל הפרטים

אילוסטרציה (מנדי הכטמן, פלאש 90)
אילוסטרציה (מנדי הכטמן, פלאש 90)

מכה קשה: קיצוץ של 16% בחינוך החרדי במוסדות המוכש"ר • מנהלי מוסדות הפטור והמוכש"ר החרדים, גילו החודש בתדהמה כי הכספים שהיו אמורים לעבור אליהם קוצצו בכ-16% ביחס לחודש שעבר, זאת בשל העובדה שתקציב הממשלה טרם אושר בקריאה שניה ושלישית, ובשל כך, הכספים הקואליציוניים שאינם בבסיס התקציב – מתעכבים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי תקציב השנה הנוכחית המיועד לתמרוץ ולטיפוח של תלמידים הנזקקים לעזרה במוסדות במוכש"ר - בסך 80 מיליון שקל, לא הועבר למשרד החינוך על ידי משרד האוצר, מה שהביא לפגיעה במוסדות החרדים, שמקצצים בשכר המלמדים.

יודגש, כי הסיבה לקיצוץ נובעת מהעובדה שתקציב המוכש"ר אינו נמצא בבסיס התקציב אלא בכספים הקואליציונים. בשל כך, מכיוון שהתקציב הדו שנתי טרם אושר, התקציבים למוכש"ר מתעכבים ובעת שהתקציב יעבור הרי שהמוכש"ר יקבל רטרואקטיבית את הכספים.

למרות זאת, נראה כי מי שישלמו את המחיר אלו דווקא המורים, כאשר מנהלי המוסדות לא מוכנים לספוג לעת עתה את הקיצוץ.

דוד שרפר יו"ר פורום המוכש"ר זועם ואומר ל"בחדרי חרדים" כי "לו היו מודיעים למאה מורים בחינוך הרשמי שהם צריכים להסתפק החודש ב 84% ממשכורתם המדינה הייתה רועדת והכותרות נגד השערורייה היו ממלאות כל פינה, אך כשמדובר בציבור חרדי, הכל מותר".

"לצערי, אנחנו עומדים מול מצב שבו 34 אלף תלמידים מהמגזר החרדי הם בנים חורגים במשרד החינוך והתקציב לתלמיד חרדי הינו בן ערובה של הסכם קואליציוני ולא נובע מזכויות של כל אזרח וכל תלמיד בישראל".

בעקבות הקיצוץ החודש, פנו מנהלי מוסדות במוכש"ר לשרי ולחברי הכנסת של 'יהדות התורה' ו'ש"ס' שהבטיחו לטפל במשבר בהקדם.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.





החינוך החרדי תקציב המדינה קיצוץ משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד