כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המתפללים הפגינו - ראש הישיבה מחה • האזינו

לאחר שאנשי פלג ה'שמידעיסטים' מחו נגד אנשי פלג ה"נחומסיטים", ראש ישיבהת גרודנא מחה בתלמידיו והבהיר להם כי עליהם להימנע מפגיעה בתלמידי חכמים • האזינו

הרב משה שמידע ראש ישיבת גרונדא. צילום: משה גולדשטיין
הרב משה שמידע ראש ישיבת גרונדא. צילום: משה גולדשטיין

שנה לפטירתו של הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין זצ"ל, ראש ישיבת גרודנא, קיים פלג 'הנחומיסטים' בעיר אשדוד, שהתפלג מישיבת גרודנא, כנס זיכרון לזכרו של רבם זצ"ל בבית המדרש של הקהילה.

הגר"ש אויערבך, המנהיג את רובם של בני הקהילה המכונים 'שמידעיסטים', הנמנים על הגרעין הקשה של הפלג הירושלמי, התנגד באופן נחרץ לקיום אירוע זה, זאת מאחר ולטענתו, ה'נחומיסטים' פועלים להרס מורשתו הרוחנית של הגרד"צ זצ"ל ועל כן אין אפשרות לתת להם מעמד או בעלות כלשהי על מוסדות הקהילה של ראש הישיבה.

בעקבות כך התקיימה בעיר אשדוד מחאה על ביזוי כבודו של הגר"ש אויערבך, לאחר שהאירוע נערך כאמור חרף התנגדותו. במהלך המחאה הושפל כבודו של הגאון רבי צבי שינקר, ראש ישיבת 'בית דוד' בבני ברק, שנאם באירוע.

בעקבות כך, נשא היום (חמישי) ראש ישיבת גרודנא, הגאון רבי משה שמידע, במסגרת ועד לאברכי הכולל לרגל פתיחת הזמן, דברים בהם השמיע דברי חיזוק ובירור דברים ומחה על הפגיעה בכבוד ראש הישיבה.

בדבריו אמר ראש ישיבת גרודנא: "אני רוצה רק לומר כמה משפטים קצרים. כולנו חיים וכואבים שבמשך שנה שלמה יש אנשים שפועלים לסלף את דרכו של הראש ישיבה זצ"ל. אחת הנקודות מעיקרי הדת, שהראש ישיבה חינך אותנו, הוא האמונת חכמים צרופה וההתבטלות המוחלטת לדעתו של גדול הדור מרן ראש הישיבה שליט"א".



"כל המבינים שנמצאים פה, התלמידים המובהקים והמסורים של הראש ישיבה זצ"ל, יודעים עד כמה הוא התבטל למרן ראש הישיבה שליט"א. עד כמה הוא שלח אליו כל דבר קשה וכמה הוא חש לכבודו, ובתוך כל הסילופים מנסים לפגוע גם בקדוש והיקר הזה - לפגוע בכבודו של גדול הדור, ומנסים גם להוציא את זה החוצה".

ראש הישיבה הוסיף, "תפקידינו הברור להחזיק בדבר, להתחזק בזה לעצמינו וגם לחזק אחרים, אבל יחד עם זה, כולנו יודעים בצורה ברורה, שלא יהיה ספיקות בעניין, כמה שהראש ישיבה נלחם על עיקרי הדת וההשקפה - דרכו - וכך הוא חינך אותנו, שאין דרכינו בביזוי תלמידי חכמים, דרכינו להתחזק בשלנו ודרכינו עכשיו ברגע זה מיד לשוב לבית מדרש, לחזק את הבית המדרש, כל האברכים היקרים שנמצאים פה - מעמודי התווך, דוגמא לכל הבחורים ב"ה, עם כל החיזוקים הנפלאים שקיבלו על עצמם".
הרב שמידע אשדוד סערה ביזוי כבוד התורה הנוחומיסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד