ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

דרמה בבג"ץ: "נאסור משחקי כדורגל בשבת"

פרסום ראשון: בג"ץ הוציא צו על תנאי בעתירה של 'התנועה למדינה יהודית', על פיו, באם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, לא ישיב בתוך 90 יום, יאסרו כל משחקי הכדורגל בשבת בליגה הלאומית

(יונתן זינדל, פלאש 90)
(יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון: בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו על תנאי בעתירה של 'התנועה למדינה יהודית', על פיו, באם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, לא ישיב בתוך 90 יום, יאסרו כל משחקי הכדורגל בשבת בליגה הלאומית.

בהחלטה נכתב כי "מוצא בזאת צו על תנאי, המכוון אל היועץ המשפטי לממשלה, והמורה לו להתייצב וליתן טעם: מדוע לא תבוטל החלטתו להימנע מלאכוף את הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה בענף הכדורגל, מדוע ההחלטה שלא לאכוף את הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה בענף הכדורגל אינה עומדת בניגוד להחלטות בית הדין לעבודה, מדוע יש להימנע מאכיפה מלאה של חוק שעות עבודה ומנוחה בענף הכדורגל, להבדיל מאכיפה חלקית".

כאמור, השופטים העניקו ליועץ המשפטי לממשלה 90 יום לתשובה, כאשר במידה ולא תוגש תשובת המדינה, משחקי הכדורגל בליגה הלאומית יאסרו בשבת.

כזכור, ביום ראשון השבוע עלה שוב עתיד משחקי הכדורגל בשבת על שולחן הדיונים בבג"צ, זאת לאחר שלפני כשנה, בג"צ נמנע מלהגיש צו ביניים על המשחקים ודחה את דרישת התנועה למדינה יהודית, שמייצגת מספר שחקנים שחזרו בתשובה - להפסיק במיידי את כלל המשחקים בשבת. השופטים תקפו את הסחבת של המדינה בנושא ואמרו כי ההחלטה תינתן בתוך יומיים.

העתירה עצמה הוגשה ב-2015 נגד היועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה וינשטיין ושרת הספורט מירי רגב. הדרישה הייתה: לאכוף את חוק שעות עבודה ומנוחה, האוסר על העסקת עובדים בשבת ללא היתר.

כזכור, שר הכלכלה דאז, אריה דרעי, סירב להעניק אישורים לשחק בשבת וזמן קצר לאחר מכן הוא התפטר ממשרד הכלכלה לטובת הנגב והגליל.

השופטים ניל הנדל, נעם סולברג וענת ברון, דחו את הבקשה לצו ביניים וחייבו את המדינה להשיב בנושא ולהביא את הצעתה. הבוקר תעלה לדיון תשובת והצעת המדינה והנושא יפתח שוב לדיון, הן בפן המשפטי והן הערכי.
כדורגל בשבת בג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד