י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אין עסקה: יו"ר השומרים יעמוד למשפט

פרקליטיו של יו"ר ארגון השומרים, שעיה ליכטנשטיין, לא הצליחו לסגור עסקת טיעון עם התביעה האמריקנית וליכטנשטיין יעמוד למשפט. עורך דינו: אבקש לבטל את ההודאה המפלילה של מרשי

אין עסקה: יו"ר השומרים יעמוד למשפט
רויטרס

פרשיית השוחד בניו יורק בה מעורבים עסקנים חרדים בכירים וקציני משטרה עדיין מהדהדת. שעיה ליכטנשטיין, מבכירי ארגון "השומרים", התייצב היום (חמישי) בבית המשפט הפדראלי במנהטן, שקבע כי על ליכטנשטיין לעמוד למשפט באשמת שוחד ומירמה. המשפט נקבע ל-13 לחודש.

כזכור, לפני כשלושה שבועות העניק בית המשפט לתובע שלושה שבועות בהם עליו להגיע לעסקת טיעון עם ליכטשטיין. היום הודיע התובע כי הצדדים לא הצליחו להגיע לעסקה והשופט קבע כי ליכטנשטיין יעמוד לדין.

ליכטנשטיין מואשם במתן שוחד לבכיר במשטרה שהיה ממונה על הנפקת אישורי אחזקת נשק. על פי כתב האישום, ליכטנשטיין שיחד את קצינים בכירים במשטרה באמצעות מימון חופשות, ארוחות במסעדות, טיסות ועוד.

ריצ'ארד פינקל, עורך דינו של ליכטנשטיין, אמר כי עוד היום הוא מתכונן להגיש לבית המשפט בקשה לביטול כל ההודאות המפלילות שנתן ליכטנשטיין בחקירתו הראשונה, שנערכה בביתו, יום לפני שנעצר בתאריך ה-17 לאפריל. פינקל טען כי לחוקרים לא היה צו חיפוש וכי החוקרים לא הקריאו למרשו את זכויותיו.

כזכור, בארה"ב דווח כי בידי הבולשת הפדראלית (FBI) הקלטות בהן נשמע ליכטנשטיין מציע לבכיר במשטרה סכום של 6,000 דולר עבור זירוז אישורים לאחזקת אקדח. ליכטשטיין נשמע בהקלטות המפלילות מוציא מחשבון ומחשב שתמורת זירוז 150 אישורים, השוטר יוכל להרוויח סכום נכבד של 900,000 דולר.

בהמשך הוא נשמע מתרברב באוזני השוטר על כך שהוא כבר הצליח לזרז לא פחות מ-150 אישורים שתמורתם קיבל סכום של 18 אלף דולר על כל אישור. ליכטשטיין נשמע אומר לשוטר הבכיר כי לאחרונה כבר אין לו קשרים עם מחלקת האישורים במשטרה ולכן הוא זקוק לעזרתו.

כאמור, כעת, לאחר שלא הצליח לסגור עסקת טיעון, הוא יעמוד בקרוב למשפט שעלול לשלוח אותו לשנים רבות בכלא.
שעיה ליכטנשטיין השומרים שוחד הקלטות מפלילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד