כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לאחר "בחדרי": ארה"ב מגנה את הבנייה בגילה

לאחר שנחשף ב"בחדרי חרדים" כי הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים אישרה היתרי בניה ל-180 יחידות דיור בשכונת גילה, מתוכם 68 יחידות דיור של עמותת 'קרית מלך' החרדית, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעת גינוי למהלך

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי (פלאש 90)
מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי (פלאש 90) צילום: פלאש 90

לאחר שנחשף ב"בחדרי חרדים" כי הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים אישרה היתרי בניה ל-180 יחידות דיור בשכונת גילה, מתוכם 68 יחידות דיור של עמותת 'קרית מלך' החרדית, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעת גינוי למהלך.

דובר מחלקת המדינה, ג'ון קירבי, אמר כי "אנו מודאגים מהדיווחים על הבנייה, אנחנו מוטרדים עד מאוד מהדיווחים לפיהם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה 181 יחידות דיור וחמישה פרויקטים לתשתיות של מרכזי קהילה בגילה".

עוד הוא הוסיף כי "כפי שהדגיש דוח הקוורטט, הצעדים האלה עלולים לקבע מציאות של מדינה אחת ומעלים שאלות קשות לגבי מחויבות ישראל להסדר שלום שיתקבל במו"מ עם הפלסטינים", כך פורסם בחדשות 2.

גורם מדיני בכיר אמר בתגובה לחדשות 2 כי "גילה היא חלק בלתי נפרד מירושלים בירת ישראל. הביקורת אינה מובנת מכיוון שלכולם ברור שגילה תהיה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בכל הסדר עתידי".

כזכור, ל"בחדרי חרדים" נודע כי ב-2014 זכתה עמותת 'קרית מלך' של היזם תומר ארנט ב-68 יח"ד במחיר של כשלוש מאות ושבעים אלף שקל ליח"ד, קרקע ופיתוח. את רוב הדירות רכשו חרדים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לכוונה לאשר הבנייה כי "אין שינוי במדיניות הבנייה בעיר, מקודמות תכניות בנייה הן ליהודים והן לערבים בכל חלקי העיר".
מחלקת המדינה האמריקנית בנייה בגילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד