י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

טבע קרסה ב-9.5% על רקע חקירה בחשד לתיאום מחירים

משרד המשפטים האמריקאי חוקר 12 חברות תרופות גנריות בחשד שתיאמו ביניהן מחירים • חברת טבע וחברת מיילן קיבלו צווי בית משפט ומשתפות פעולה

מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן (מרים אלסטר, פלאש 90)
מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן (מרים אלסטר, פלאש 90)



מנייתה של חברת טבע קרסה ב-9.5% במסחר בבורסה של ניו יורק על רקע דיווח ולפיו משרד המשפטים האמריקאי חוקר חשד לתיאום מחירים בין חברות התרופות הגנריות. על פי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, משרד המשפטים עלול להגיש כתבי אישום עד לסוף 2016.

משרד המשפטים חוקר 12 חברות תרופות גנריות בחשד שתיאמו ביניהן מחירים. חברת טבע וחברת מיילן קיבלו צווי בית משפט ומשתפות פעולה. חקירת משרד המשפטים האמריקאי החלה לפני שנתיים ועוסקת בתיאום מחירים של 24 תרופות. לצידה של מניית טבע נפלה גם מניית מיילן ב-7%, מניית אנדו התמוטטה ב-19.5%.

מלבד טבע ומיילן נחקרות גם חברות כמו אקטוויס ג'נריקס, שנרכשה לאחרונה באוגוסט 2016 על ידי טבע תמורת 36 מיליארד דולר, והחברות Lannet ,Impax ,Covis ,Par ו-Taro.

החקירה מתנהלת על רקע ביקורת חריפה בציבור ובקונגרס האמריקאי נגד אינפלציית מחירים בשוק התרופות האמריקאי, מדובר בחברות גנריות וחברות גנריות בעלות מוצרים מקוריים וממותגים כמו למשל טבע שמייצרת ומשווקת את הקופקסון לטרשת נפוצה, ומיילן שמייצרת ומשווקת את הזריקה אפיפן לטיפול חירום בחסימת דרכי הנשימה כתוצאה מתגובה אלרגית למזון ולעקיצת דבורה.

המרשמים לתרופות גנריות מהווים 88% מהמרשמים בארה"ב ומייצרים לחברות הגנריות הכנסות של 70 מיליארד דולר. אחד המקרים הנחקרים הוא העלאת מחירה של התרופה Digoxin לטיפול באי ספיקת לב. הוצאותיה של תוכנית הביטוח הפדרלית לבעלי הכנסות נמוכות על התרופה גדלו ב-121% בין יולי 2013 ליוני 2014 בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שקדמה לה - על אף שמספר המרשמים לתרופה ירד ב-38%.

מחברת טבע נמסר בתגובה: "טבע לא מודעת לקיומן של עובדות כלשהן, שיגרמו לחשיפה לחברה בכל הקשור לזימונים למתן עדות שעליה דווח".

קישורים:
מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה''ב
ציון ממוצע 57: שיא נכשלים בבחינת עורכי הדין
הכינו את כרטיסי האשראי: דיוטי פרי שני ייפתח בנתב''ג
חברת טבע תרופות תיאום מחירים חברת מיילן הבורסה בניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד