ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רבה של אל על ל'בחדרי חרדים': "לא יהיו שקיות בטיסה. זו סכנת נפשות"

לאחר פעילות מצד הנציגים החרדים הודיעה אל על כי לא תחייב בעמלת ביטול כהנים שיבטלו את טיסתם בשבועות הקרובים, בעקבות מעבר הטיסות מעל בית הקברות בחולון • הרב יוחנן חיות מסביר ל'בחדרי' איך זה יעבוד, ולמה לא יסכים לעולם

רבה של אל על הרב יוחנן חיות, צילום: יעקב כהן
רבה של אל על הרב יוחנן חיות, צילום: יעקב כהן

 

לפני שלושה ימים הודיעה "אל על" הודיעה כי כהנים שידחו את טיסתם במשך השבועיים הקרובים לא יחוייבו בקנסות ובעמלות, זאת בעקבות העובדה שמסלול הטיסה עובר מעל בית קברות בשל שיפוצים הנערכים בשדה התעופה בן גוריון, כפי שפורסם בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.

הרב יוחנן חיות, הרב הראשי של חברת אל על, מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כיצד זה יעבוד - "תלוי מאוד היכן קנה הכהן את כרטיס הטיסה. אם הכהן קנה דרך סוכנות נסיעות, אז הוא רשאי לדחות את הטיסה רק דרך הסוכנות. אך אם הכהן רכש דרך אל על את כרטיס הטיסה הוא רשאי לדחות את כרטיס הטיסה דרכינו".

הרב חיות ממשיך ואומר ל'בחדרי חרדים': "בגדול הכהנים יודעים על הבעיה לטוס בשבועיים הקרובים ולכן הם לא קונים כרטיס טיסה, אבל יש כאלו כהנים שרכשו כרטיס מבעוד מועד, וכעת נקלעו לבעיית בית הקברות. במקרה כזה הם פונים לאלעל או לסוכנות ודוחים את הטיסה, ולא מחוייבים בעמלות. אנחנו באים לקראתם".

הרב חיות מתייחס לעניין טיסה כשכהן עטוף בשקית כפי שראנו לפני שנים, בתקופה שהייתה בעיית קברים נוספת: "זה לא יהיה, חד משמעית! לפני עשר שנים יצאתי נגד זה בנחרצות. זו סכנת נפשות של ממש. השקית זה דבר דיבלי ביותר, מכיוון שהמטוס הכי אטום שיש. בית הדין פסק כי למרות האיטום שיש במטוס, יש בעיה לכהנים לטוס. שקית לא תהיה".

- אם מגיע אדם ששמו לא 'כהן' אך מיוחס למשפחת כהנים, איך אתם נוהגים בו?

"אנחנו מאמינים לכל אדם שטוען שהוא כהן, רכשנו את אמונם של הטסים. אין טעם שאדם יבוא וישקר". הרב חיות מוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "בעוד כשבועיים, כשתחלוף בעיית הקברים, אפעל למציאת פתרון קבוע לפעמים הבאות".

כאמור, כפי שדווח השבוע ב'בחדרי חרדים', בית דינו של הגר"נ קרליץ בבני ברק פרסם אזהרה לכהנים שלא לטוס מנתב"ג, זאת בעקבות הפרסום שמל' תשרי ועד ט"ז חשוון כל הטיסות היוצאות לכל היעדים יעברו מעל בית הקברות בחולון - בשל שיפוצים הנערכים בשדה התעופה בן גוריון.

ההישג מול אל על הושג באמצעות חבר הכנסת מקלב. אלעל הודיעה כי כהנים שידחו את טיסתם לא יחוייבו בקנסות ובעמלות. בנוסף - פנייה דומה ממקלב בעניין זה נעשתה לכלל חברות הטיסה הפועלות מנתב"ג.

אל על כהנים בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד