י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ר' שמואל רוזבסקי נגד חברות המט"ח • ראיון וידאו מצמרר

יתכן מאוד כי גם השכן או החבר שלכם שקועים בהשקעות ספקולטיביות בתחום המט"ח, והספיקו לאבד את ביתם ורכושם • ר' שמואל רוזבסקי, אברך שאיבד את עולמו, יוצא למאבק

ר' שמואל רוזבסקי נגד חברות המט"ח • ראיון וידאו מצמרר
21



צילום: יעקב נחומי עריכה: מנחם הלוי

חברות המט"ח עורבות מידי יום ללקוחות חדשים ותמימים, משכנעות שישקיעו את כספם בהשקעות ספקולטיביות, היכולות להניב לדבריהם, רווחי עתק בתוך זמן קצר.

אנשים הנמצאים בדרך-כלל בשעות מצוקה, מתפתים לפרסומות הקורצות, המבטיחות, כאמור, רווחי עתק, אלא שלאחר זמן לא רב, מוצאים 'המשקיעים' את עצמם מחוסרי כל. ללא בית, ללא רכב, ללא עבודה - ופעמים לא מעטות, גם ללא משפחה.

בשבועות האחרונים התקבצה קבוצה של חמישה-שישה חרדים, מרביתם אברכים יראי-שמיים, שחשבו לעשות כסף קל, בכדי לחתן את הילדים, וכמעט כצפוי הפסידו את כל כספם. כעת הם התארגנו למאבק נגד החברות העושות הכל בכדי למשוך את המשקיעים אל הבור בלי תחתית.

בעזרת הקלטות, תיעודים וסוללת עורכי-דין הם מגישים תביעה ייצוגית, על סך מיליוני שקלים.

שמואל רוזובסקי, תושב בני-ברק, התובע המרכזי בתביעה הייצוגית, ואברך שהפסיד את כל כספו, מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' איך עובדת השיטה, מה כוללת התביעה, ומי הם משתפי הפעולה שפועלים בתוך הציבור החרדי.

"אני לא יכול לישון בלילה כשאני יודע שיש אברכים שמהמרים בחברות המט"ח", פותח רוזובסקי את דבריו, כשהוא נסער כולו.

רוזובסקי, יחד עם עורכי דינו, טוען כי בשיטותיהן של חברות המט"ח ישנן הונאות רבות: "יש לי כמה טיעונים נגד חברת המט"ח", אומר שמואל. "החברות טוענות שהן מרוויחות רק כמה דולרים ספורים מהשקעה או מההפסד שלך. זה לא נכון. וזאת הונאה ראשונה. בנוסף, לכל חברה יש מערכת שלמה של סוכנים שמשכנעת את הלקוח להשקיע וכל פעם שהוא משקיע ולאחר מכן מפסיד את כספו הסוכן מרוויח".

• איפה הקשר של הציבור החרדי בהשקעות?

"לאחרונה הציבור החרדי משקיע בחברות המט"ח, הם משכנעים את הציבור שישנה אפשרות 'כאילו' להתעשר תוך מספר ימים. החברות משלות את האברכים שהם צריכים רק את המזל".

רוזובסקי השקיע לאחר שכנוע של אחיו בחברת המט"ח. "התחלתי לחלום חלומות, חשבתי שאני הולך להיות מיליונר". בתחילה הוא הרוויח כסף רב, אך לאחר מכן הפסיד את כל כספו, ועד היום עובד להחזיר את הכסף שהפסיד.

"האבסורד הגדול", צועק רוזובסקי, "הוא שיש אנשים חרדים שהם סוחרים במט"ח והם מקבלים את התגמול של הפסד הלקוח, והם משתפים פעולה ולוקחים את הכסף מהלקוח".

בתביעה מציגים התובעים הקלטות מיוחדות בהן מוצגים אנשי החברות גונבים מהמשקיעים את כל כספם. "יש סיכוי שהמשטרה תפשוט על החברות, אני קורא לכולם למשוך את הכסף שלהם מהחברות הללו".

התביעה נאמדת בכמה מיליוני שקלים. רוזובסקי עונה לשאלה: מה תעשה עם הכסף? - "כתוב סור מרע ועשה טוב, נקווה שנוכל להוציא את כל האנשים מתוך ההשקעות הללו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד