י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ומהן שתי המילים שבחר הרב אדלשטיין ללמוד?

סיפור שובה לב סיפר השבוע העיתונאי ידידיה מאיר על הגאון הרב יעקב אדלשטיין, שלא מסוגל עדיין להוציא מילה מפיו

הגר"י אדלשטיין, צילום: קובי הר צבי
הגר"י אדלשטיין, צילום: קובי הר צבי

הגאון רבי יעקב אדלשטיין, מזקני הרבנים בארץ שהמונים משחרים לפתחו לקבל את ברכתו ועצותיו, מחלים בחצי שנה האחרונה מניתוח שעבר בעיצומו של יום הפורים.

הגר"י אדלשטיין אינו יכול לדבר מאז הניתוח ומתקשר עם סובביו בעזרת פתקים. השבוע נחשף כי בתקופה האחרונה עובר שיקום בכדי שיוכל לחזור לדבר כבימים ימימה, וביקש שיוכל לומר את המילים "תודה" ו"אמן".

מי שחושף את הדברים הוא העיתונאי ידידה מאיר בטורו בעיתון בשבע הוא כותב "הרב יעקב אדלשטיין לא יכול לדבר. הרב הנערץ בן ה-92 עבר לאחרונה ניתוח מסובך בגרון, ומאז הוא מתקשר בעיקר באמצעות כתיבה. תלמידיו מפיצים ביניהם את המכתבים ודברי התורה שהוא כותב בימים אלה בכתב היד המסודר והמזוהה שלו, אבל לשמוע אותו – הם לא שומעים.

"בתקופה האחרונה הוא החל בסוג של שיקום. מדובר בתהליך ארוך של עבודה ותרגול, שמטרתו לאפשר למטופל להתבטא איכשהו גם בלי מיתרי הקול. במפגש הראשון במחלקת אף אוזן גרון בבית החולים 'שיבא' שאל אותו המטפל על אילו שתי מילים ראשונות הוא ירצה להתאמן תחילה. כלומר, מה הכי דחוף לו לומר. יש לו רק שתיים כאלה. שיבחר.
.
"עכשיו תעשו הפסקה ותחשבו בעצמכם. מה אתם הייתם עונים? לו הייתם צריכים לבחור רק שתי מילים מתוך כל אוצר המלים בעברית, ולהשתמש רק בהן, מה הייתם מבקשים? חתיכת שאלה, אה? הרב אדלשטיין ענה מיד. זאת אומרת כתב מיד: אני רוצה לתרגל את אמירת המילה "תודה" ואת אמירת המילה "אמן"".
הרב יעקב אדלשטיין ידידיה מאיר מעשה רב מילים דיבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד