א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מלחמה סודית של ש"ס מול 'פתק צהוב' של מוזס

במפלגה הספרדית הכניסו את מלכיאלי כדי שישחרר את המזכ"ל החדש יגאל גואטה להסתובב ולקושש קולות, גם באלעד ובבית שמש • אצל האחות האשכנזית בוחרים להתמקד במשבר הדיור, בהובלת הרבי מויז'ניץ וסדרת הפגישות שהוא עורך

צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

את הרגע הכי דרמטי של השבוע, עשיתי בחברת הש"סניקים בכנסת. ככה, פתאום, צצה לה הודעה תמימה באחת מקבוצות הוואצאפ הש"סיות היותר סגורות, "אריה מתפטר מהכנסת, מלכיאלי ימונה במקומו". ההלם היה גם על פניהם. הם שיודעים הכל, לא חשבו שתרחיש כזה יקרה במציאות. אבל זה קרה. אחרי 20 דקות כולם ידעו על כך.

גיבור הפרשה היה הפרשן החרדי יעקב ריבלין, הוא צייץ ראשון. כבר בחול המועד סוכות, בעת שביקר את דרעי בסוכתו, שיתף אותו האחרון בדרמה והבטיח לו, "כשזה יהיה סופי – אתה תדע על כך ראשון", השבוע התהלך ריבלין כמו טווס, במסדרון המוביל אל חדר סיעת ש"ס בכנסת.





מבחינתו של דרעי, הקמפיין לבחירות הבאות החל היום. אם בעבר ש"ס הייתה נזכרת לסייר בערי הפריפריה שבועיים לפני יום הבחירות, הפעם, אחרי הנפילה הכואבת בבחירות האחרונות, דרעי הולך על כל הקופה. ח"כ יגאל גואטה הוא שר הבחירות הבא. התפקיד הרשמי: מזכ"ל תנועת ש"ס, המעשי: להחזיר לש"ס את הכבוד ולהביא בבחירות הבאות מספר דו ספרתי.

בערב חג הסוכות, ראיינתי את גואטה בביתו, כבר אז הוא ידע על התפקיד החדש, דרעי סיפר לו, אבל הוא ביקש לדחות את הפרסום לאחר חג הסוכות. בין הררי קציצות הבשר אמר לי אז גואטה, "תרשום, בבחירות הבאות יהיה לש"ס מספר דו ספרתי, כמובן עם הרבה מאוד עבודה". כששאלתי אותו איזה שר הוא היה רוצה להיות ולאיזה תפקיד הוא ימונה בעתיד, הוא השיב לי: "שר השטח, צריך להחזיר את השטח לש"ס".

השבוע זה קרה: מלכיאלי הובא לכנסת בכדי להחליף את גואטה, שמהיום יבלה את הבקרים שלו בשדרות ובבאר שבע ולא בוועדות הכנסת השונות. אבל המלחמה הגדולה שלו לא תהיה על 'מסעודה משדרות', אלא על ערי המיינסטרים החרדיים ובראשם העיר אלעד, עיר שרוב תושביה הם בני עדות ספרד, אך למרות זאת – ראש העיר שלה הוא ישראל פרוש.





לא לחינם משרד הפריפריה, הנגב והגליל – פיזר מיליוני שקלים לשמחות בית השואבה בערים החרדיות, אלעד, בני ברק, ירושלים ובית שמש, מבחינתו של דרעי 'הפריפריה' שעליה ש"ס צריכה להיחלם היא לא רק בשדרות אלא גם באלעד, ולקרב הגדול הזה הוא שלח את גואטה.

ובזמן שגואטה מחדד את חניתו, הראיס האלעדי ממשיך לדאוג לעיר. ביום רביעי השבוע, הגיע פרוש ג'וניור לכנסת ישראל, בידיו קלסרים עמוסים בתוכניות עתיד לעיר אלעד ולסובב אותה. "אל תצלם" הוא אומר לי, "הם תוכניות שהרגע יצאו מהתנור, אתה עוד תראה, אלעד תכניס מיליוני שקלים בשנה".

פרוש הגיע לכנסת להציג את מרכולתו בפני הח"כים. פגשתי אותו כשהוא המתין בלשכתו של ח"כ יעקב אשר – ששימש בעבר בתפקיד מ"מ ראש העיר באלעד. בינתיים פרוש האב, סגן שר החינוך - נאם במליאה והשיב על שאילתות.





אין ספק, הבשורה הגדולה של אלעד נרשמה השנה, ועדת הגבולות וחלוקת ההכנסות שהוקמה עבור העיר אישרה סופית את ההמלצות שמשמעותן - תוספת של מיליוני שקלים מארנונה עסקית בשנה, וכן הקמת אזור תעשיה ותעסוקה, ומי שחתם על אותן המלצות הוא לא אחר מאשר שר הפנים דרעי.

דרעי גם העניק לפרוש פרס על ניהול תקין ובקרוב הוא צפוי להעניק לו פרס על יופיה של העיר. מעל השולחן פרסים ופרחים, אבל מתחת – חרבות וסכינים, ש"ס החלה את הקרב גם על העיר אלעד.

אולם בעוד שש"ס עסוקה ברענון שורותיה, ב'יהדות התורה' לועסים לארוחת הבוקר את 'מצוקת הדיור'. מה שהיה עד לא מזמן הטאבו של מוזס, הפך כעת להיות הדגל של כולם. אולם בשונה מכולם, למוזס יש את 'הנייר הצהוב', איתו הוא הולך לכל מקום.

בין הצבעה להצבעה, אני יושב עם מוזס מחוץ למזנון הח"כים ואז הוא שולף מכיסו את אותו 'נייר צהוב' מדובר, ההוא שנותן לו אנרגיות בכל בוקר להילחם על פתרונות לדיור החרדי. "תראה", הוא מצביע, "יש כאן רשימה שעשיתי של כל הסכמי הגג, תראה כמה יחידות דיור, ומתוכם לנו החרדים אין כלום".





"הסכמי גג", נכתב בראש הדף, "קרית גת - 17,500, ראש העין - 10,000, תל השומר – 11,500, אור יהודה – 3,000, אשקלון – 11,000, רמת השרון – 40,000, באר שבע – 8,000, הרצליה – 7,000, טירת הכרמל – 12,000, צריפין – 11,000, למגזר הדרוזי – 1.2 מיליארד שקל לפיתוח פתרונות דיור".

תגידו מה שתגידו, מוזס הצליח להעלות את נושא הדיור לסדר היום, לפחות התקשורתי. ביוזמתו נפגש האדמו"ר מויז'ניץ עם חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' ושוחח עמם בנושא, בהמשך נפגש גם עם גפני ובימים הקרובים ייפגש עם דרעי, שהיה אמור להיפגש השבוע עם האדמו"ר השוהה בצפת, אך מסיבות טכניות הפגישה נדחתה וכאמור היא תתקיים או בצפת או לכשיחזור האדמו"ר למעונו שבשיכון בני ברק.

השבוע חגג מוזס את יום הולדתו ה-70, "בן שבעים לשיבה" – אמרתי לו, הוא צחק. הוא כאן בשביל להישאר. בניגוד לש"ס, ולמרות העקיצה ששיגר דרעי ל'יהדות התורה', במפלגה האשכנזית לא מתכוונים לרענן את השורות בכנסת, בוודאי לא בשנים הקרובות.

אבל אם בכל זאת גדולי ישראל יורו על רענון השורות במפלגה האשכנזית, אני הייתי ממליץ על השניים הללו: דודי זלץ ראש הלשכה של ח"כ אשר, ושניאור רוזן יועץ התקשורת של סגן השר פרוש. שני פרלמנטרים מעוררי השראה, אבל יותר מכל - 'פנים יפות' שכבר עכשיו עושות רק כבוד למגזר החרדי.
אריה דרעי שס יגאל גואטה מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד